رئیس اداره آموزش ترافیک راهور کرمانشاه:
رئیس اداره آموزش ترافیک راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: گواهینامه رانندگانی که به دلیل تخلف نمره منفی ٣٠ بگیرند به مدت سه ماه ضبط می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۷۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸ 09 January 2024

محمدرضا خشنودی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: در جدول جرایم رانندگی تعدادی از کد جرائم به تخلفات حادثه ساز و پرخطر اختصاص داده شده است.

وی افزود: این تخلفات شامل سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، عبور از چراغ قرمز و حرکت به صورت مارپیچ است.

رئیس اداره آموزش ترافیک راهور استان کرمانشاه تصریح کرد: در ماده هفت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی برای این نوع تخلفات نمره منفی در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: اگر نمره منفی راننده‌ای در مرحله اول به علت ارتکاب تخلفات حادثه ساز به ۳۰ نمره برسد گواهینامه راننده به مدت سه ماه ضبط می‌شود و راننده در این مدت حق رانندگی ندارد.

این مقام مسئول گفت: در مرحله دوم به علت ارتکاب دوباره تخلفات حادثه ساز اگر نمرات منفی به ۲۵ برسد گواهینامه راننده به مدت ۶ ماه ضبط می‌شود.

خشنودی بیان کرد: در مرحله سوم اگر باز هم راننده مرتکب به تخلفات حادثه ساز شود و نمرات منفی راننده به ۲۰ نمره برسد گواهینامه راننده برای همیشه ابطال می‌شود و بعد از محرومیت یک‌ساله می‌تواند از طریق آموزشگاه رانندگی برای اخذ گواهینامه اقدام کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار