نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه بر لزوم توجه به مهارت آموزی و کاربردی کردن آموزش‌های دانشگاهی تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۴۸۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸ 10 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا حجت الاسلام والمسلمین غفوری در دیدار با رئیس و معاونین دانشگاه جامع علمی کاربردی استان با اشاره‌ به اهمیت آموزش و تقویت مهارت‌های کاربردی، اظهار کرد: کلید حل بسیاری از مسائل و مشکلات کشور در اقتصاد و اشتغال است و با رونق اقتصاد و اشتغال بسیاری از آسیب‌های اجتماعی هم کاهش خواهد یافت.

 غفوری ارتباط صنعت و دانشگاه را مهم و اثرگذار خواند و گفت: کار بسیار ارزشمندی که دانشگاه علمی کاربردی انجام داده ارتباط با صنعت است. این پیوند زیربنای اصلاح بسیاری از مشکلات ما در جامعه است.

امام جمعه کرمانشاه تغییر رویکرد دانشگاه‌ها و توجه به مهارت‌های کاربردی را مورد تاکید قرار داد و گفت: کمبود مهارت در بخش صنعت، هزینه‌های بسیاری را به کشور تحمیل می‌کند.

غفوری با تاکید بر بازنگری رشته های دانشگاهی و حذف رشته های اشباع و غیرکاربردی، گفت: دانشگاه‌ها باید با بررسی دقیق نیازهای جامعه، در مورد حذف یا ادامه رشته‌های دانشگاهی تصمیم‌ بگیرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه همچنین با بیان اینکه میانگین سطح استعدادهای ما در کشور بالا است و با بسیاری از کشورهای دیگر قابل مقایسه نیست، اظهار کرد: گاهی با تصمیم‌گیری نادرست و بدون مطالعه، استعدادها تلف می‌شوند، بنابراین باید باجدیت، مطالعه و کار کارشناسی‌شده، رویکردی را جهت افزایش مهارت و ارتقای بهره‌وری در راستای حل مشکلات کشور درپیش گرفت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار