مدیر امداد و سلامت امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه گفت: در حال حاضر۵۰۰ مدرسه علمیه در سطح کشور وجود دارد که هر کدام یک مسوول کمیته ورزشی طلاب برای آن منصوب شده است.
کد خبر: ۱۱۴۸۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۱ 11 January 2024

به گزارش تابناک بوشهر، حجت‌الاسلام مهدی پناهی مدیر امداد و سلامت امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه عصر امروز در نشست با مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر، اظهار داشت: ورزش از ابراز‌های مهم در پیشبرد اهداف فرهنگی است.

وی بیان داشت: حدود چهار سال است که حوزه علمیه به‌صورت جدی و سیستمی وارد عرصه ورزش شده است و در این عرصه مطالبه‌گری دارد.

مدیر امداد و سلامت امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه با بیان اینکه آیت‌الله اعرافی بر تشکیل کار ویژه در حوزه ورزش تاکید داشته است، گفت: در این راستا برنامه ۵ ساله حوزه در عرصه ورزش نوشته شده است و در حال حاضر چشم‌انداز ۲۰ ساله حوزه در این عرصه در حال تدوین است.

پناهی گفت: در عرصه ورزش هیئت‌های ورزشی در ۱۰ رشته در ستاد حوزه علمیه راه‌اندازی شده است و به جهت اینکه یک جایگاه قانونی داشته باشیم در سیستم ورزشی کشور انجمن ورزشی طلاب را ذیل ورزش‌های همگانی راه‌اندازی کردیم.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه از ورزشکاران قهرمان حوزوی حمایت می‌کند، ابراز داشت: توسعه ورزش همگانی در حوزه علمیه را در دستور قرار دادیم؛ در حال حاضر۵۰۰ مدرسه علمیه در سطح کشور وجود دارد که هر کدام یک مسوول کمیته ورزشی طلاب برای آن منصوب شده است.

پناهی از برگزاری جشنواره‌های ورزشی طلاب در سطح کشور خبر داد و گفت: سه سال است که این جشنواره‌های ورزشی برگزار می‌شود و استان بوشهر نیز این جشنواره ورزشی برگزار شده است. آمار حوزه علمیه در جشنواره استانی بالغ بر ۱۵ هزار ورزشکار طلبه است.

مدیر امداد و سلامت امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه گفت: انجمن ورزشی طلاب زیر نظر ورزش‌های همگانی وزارت کشور ثبت شده است. همچنین ستاد راهبری ورزش را در حوزه علمیه از سه سال پیش راه‌اندازی و کارگروه‌های تخصصی را ذیل آن تعریف شده است.

وی افزود: همچنین طرح تسهیل ماده ۲۷ نوشته شده است که مشکلات قانونی و موانعی که احیانا وجود دارد را برطرف کند، این طرح در اختیار وزیر ورزش و جوانان قرار گرفته است.

پناهی بر تقویت تعاملات بین حوزه و ورزش و جوانان تاکید کرد و گفت: می‌توان توافق‌نامه‌ای ذیل تفاهمنامه‌ای که در ستاد منعقد شده تنظیم کرد و با مدیریت حوزه علمیه استان نشست‌هایی صورت گیرد تا بتوانیم از ظرفیت یکدیگر استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه انجمن ورزشی طلاب استان لازم است تقویت شود تا بازویی برای اداره ورزش و جوانان شود، گفت: در این راستا مدارس علمیه استان باید به تجهیزات ورزشی مجهز شوند و در صورتی اداره کل ورزش و جوانان بتواند در این راستا کمک کند حوزه علمیه در سطح ستاد نیز معادل آن به استان کمک خواهد کرد.

مدیر امداد و سلامت امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه گفت: باید کمک کنیم ورزش حوزه علمیه در بوشهر به جایگاه خود برسد.

پناهی خواستار راه‌اندازی سمن‌ها در مدارس علمیه استان بوشهر شد و گفت این طلاب می‌توانند به دیگر سمن‌های اداره ورزش و جوانان کمک کنند.

مدیر امداد و سلامت امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه همچنین به تفاهمنامه بین حوزه‌های علمیه و وزارت ورزش و جوانان و استفاده از ماده ۱۸ اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهمنامه قرار شد در هر مرکز استان یک مجموعه نیمه‌تمام ورزشی با حداقل ۷۰ درصد پیشرفت از طریق ماده ۱۸ در اختیار حوزه علمیه قرار گیرد تا طلاب بتوانند از آن استفاده کنند.

پناهی در پایان بر استفاده از ظرفیت خیرین در عرصه ورزش تاکید کرد.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار