شهردار لنگرود تشریح کرد؛
صادق صادق پور، شهردار لنگرود در تشریح اقدامات انجام شده در خصوص موضوع پسماند گفت: در حوزه مدیریت زباله و پسماند، بحث تفکیک از مبدا، آموزش‌ها و اقدامات خوبی با تلاش کارشناسان و معاونین ما در حوزه خدمات شهری و با کمک گروه های مردم نهاد و شرکتی که طرف قرارداد شهرداری است، در حال انجام است. برخی اقدامات نیز بصورت آزمایشی شروع شده و ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۴۸۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳ 13 January 2024

صادق پور درگفتگو با خبرنگارتابناک گیلان افزود: در خصوص کارخانه کمپوست، فاز اول که سالن پردازش است، با تمام تجهیزات آن که نصب شده، آماده به کار شده و برای بار اول بصورت آزمایشی ما یک شیفت آن را راه اندازی می کنیم.

شهردار لنگرود افزود: دوستانی از سازمان شهرداری ها و مدیریت پسماند استان به نمایندگی از استاندار محترم از کارخانه کمپوست بازدید خواهند کرد و انشالله پس از تاییدشان، پس از این که 2 سال هیچ اعتباری تخصیص داده نشده بود، قرار است حدود 20 میلیارد تومان اعتبار داده شود. تلاش می کنیم پس از اختصاص این اعتبار، فاز دو این کارخانه که حدود 50 درصد پیشرفت کار دارد، تا 18 ماه آینده به اتمام برسد.

صادق پور گفت: در حوزه حمل زباله، ما از مدیریت استانی تقاضا داریم که برای ترمیم راه دسترسی به کارخانه کمپوست کمک کنند که مردم آنجا با چالش کمتری روبرو باشند.

صادق پور با بیان آن که باید همه پتاسنیل و تلاش خود را معطوف به ساخت این کارخانه کنیم تا مشکلات پسماند لنگرود حل شود، گفت: در حال حاضر ما 30 میلیارد تومان بودجه از محل اعتبارات ملی گرفتیم و در آنجا هزینه کردیم و تقریبا به 25 تا 30 میلیارد تومان دیگر منابع مالی بدون در نظر گرفتن نرخ تورم مورد نیاز است.

شهردار لنگرود با تاکید بر اهمیت ساخت کارخانه کمپوست گفت: علاوه بر این، باید به بحث فرهنگسازی در راستای کاهش تولید زباله و تفکیک از مبدا، توجه بیشتری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار