مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خبر داد؛
در راستای ساماندهی و توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی و برخورداری از تسهیلات بازآفرینی برای ساختمان‌های احداث شده در اراضی دولتی واقع در سکونت‌گاه‌های غیررسمی، مهلت تشکیل پرونده برای ساکنین این محله‌ها تا پایان سال مقدور می‌باشد.
کد خبر: ۱۱۴۸۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷ 13 January 2024

به گزارش تابناک گیلان محمدرضا فلاحتگر مدیرکل راه و شهرسازی گیلان درگفتگو با تابناک گیلان اظهار کرد: متصرفین حقیقی یا حقوقی قبل از سال ۱۳۹۴ که در اراضی دولتی واقع در سکونتگاه‌های غیر رسمی مصوب در مالکیت وزارت راه و شهرسازی، سازمان ملی زمین و مسکن و یا شرکت بازآفرینی شهری ایران بنای احداثی دارند، می‌توانند تا پایان سال جاری برای تشکیل پرونده و دریافت سند به ادارات راه و شهرسازی استان گیلان مراجعه کنند.
فلاحتگرافزود: پیش ثبت نام متقاضیان می‌بایست ابتدا در سامانه تسهیلات بافت فرسوده به آدرس http://facility.udrc.ir انجام شده و سپس متقاضی به همراه مدارک ملکی و همچنین کارت ملی و قبض آب یا برق به اداره کل راه وشهرسازی گیلان یا اداره راه و شهرسازی شهرستان مربوطه مراجعه کند.
وی تصریح کرد: وفق بند (م) تبصره۱۱ قانون بودجه سال۱۴۰۲این امکان تا پایان سال جاری برای متقاضیان برقرار بوده و پس از آن مهلت قانونی این اقدام برای متقاضیان وجود نخواهد داشت.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از ساکنان سکونتگاه‌های غیر رسمی مصوب که ملکشان در مالکیت دولت است، خواست برای دریافت سند به راه و شهرسازی استان مراجعه کنند.
محمدرضا فلاحتگر اعطای سند به صاحبان این محدوده‌ها را مهمترین اقدام دولت در ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی برشمرد وگفت: این امر باعث می‌شود پس از دریافت سند رسمی، پروانه نوسازی دریافت کنند و نسبت به نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مذکور اقدام کرده و از سیستم مالی و اعتباری کشور بتوانند نسبت به دریافت تسهیلات مالی اقدام کنند.
وی گفت: طرح سنددار کردن خانه‌های واقع در مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهرها، مزایایی نظیر برخورداری از خدمات شهری و معتبر شدن اسناد در نظام بانکی برای ساکنان این بافت‌ها دارد؛ این اقدام برای نوسازی بافت‌های فرسوده و ترغیب و تشویق مردم، سازندگان و پیمانکاران به اهمیت نوسازی این بافت‌ها و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار