مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگران گفت: آزمون استخدامی ایثارگران تا قبل از عید نوروز برگزار خواهد شد و آموزش و پرورش یکی از دستگاه‌هایی است که قطعا بیش‌ترین سهمیه استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد را به خودش اختصاص می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۴۹۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰ 16 January 2024

به گزارش تابناک بوشهر، یکی از مسائل و مشکلاتی که گا‌ها از سوی برخی فرزندان و خانواده‌های ایثارگران در زمینه استخدام آن‌ها در دستگاه‌ها مطرح می‌شود، پایین بودن سهمیه‌ی اختصاصی فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد و رزمندگان زیر ۶ ماه رزمندگی است که خبرنگار فارس در گفتگویی با مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگران به بررسی این موضوع پرداخته است.

زهرا مظفر، مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگران عصر امروز در حاشیه سفر به شهرستان دشتی در استان بوشهر، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در شهرستان دشتی هدف از سفر مشاوران وزرا به استان‌ها را دیدار با جامعه ایثارگران و میز خدمت، اجرای طرح سپاس و دیدار خانواده شهید فرهنگی و دانش‌آموز به نمایندگی از مقام عالی وزارت عنوان کرد و اظهار داشت: نکته مهم در این نشست‌های صمیمی با ایثارگران و میز خدمت، بررسی نیاز‌ها و مشکلات آنان است و سعی می‌کنیم مواردی که در آموزش و پرورش قابل حل هستند برطرف کنیم.

وی افزود: هدف از سفر گروه مشاوران وزرا به استان‌ها این است که مشکل ایثارگران در سایر دستگاه‌ها را حل کنیم، که این ارتباط بین دستگاهی نیز ایجاد می‌شود و به واسطه همین تفاهمی که بین مشاوران وزرا است مشکلات متعددی از ایثارگران حل می‌شود. این بزرگ‌ترین افتخار برای ما است که دولت سیزدهم این ظرفیت را برای ما ایجاد کرده است.

مظفر در پاسخ به اینکه برای مساله استخدام فرزندان جانباز زیر ۲۵ درصد و رزمندگان ایثارگر چه برنامه‌ای دارید، بیان کرد: قانون خیلی مصرّح در قانون جامعه خدمات‌رسانی به ایثارگران ماده ۲۱ تصریح کرده است که همه دستگاه‌ها باید از سهمیه استخدامی که دارند، ۲۵ درصد سهمیه را به خانواده معظم شهدا اختصاص داده و آزادگان و فرزندان آزادگان بالای ۲۵ درصد نیز ۲۵ درصد از سهمیه اختصاصی را به آن‌ها اختصاص دهند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ۵ درصد از سهمیه اختصاصی همه دستگاه‌ها به فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد و رزمندگان تا ۶ ماه رزمندگی داوطلبانه؛ همسران، فرزندان و خودشان اختصاص دارد. بنابراین، این سهمیه ایثارگری ابلاغ شده و در قانون گفته شده است که حداقل ۳۰ درصد از استخدام دستگاه‌ها باید شامل ایثارگران شود که خوشبختانه آموزش و پرورش با توجه به اینکه می‌توانیم بگوییم تنها ظرفیت بی‌نظیر جذب استخدام و ایجاد اشتغال در بین جوانان این مرزوبوم است که هر ساله بیش از ۵۰ هزار استخدام از طریق ماده ۲۸، آزمون سراسری و آزمون استخدامی از سه محل جذب می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته در حوزه جامعه ایثارگری ۴۲ درصد استخدام اعم از خانواده شهدا، رزمندگان، آزادگان و جانبازان عزیز داشته‌ایم، عنوان کرد: در دو آزمون گذشته، آزمون دبیری و آزمون هنرآموزی و آموزگاری که برگزار شد، آموزش و پرورش مفتخر است که بیش از ۳۰ درصد از سهمیه جذب و استخدامش به جامعه ایثارگران اختصاص یافت.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگران اضافه کرد: در زمینه استخدام فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد به بالا از طریق تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد شهید و سازمان اداری استخدامی، یک آزمون در سال ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ برگزار شد و آموزش و پرورش بیش از ۲ هزار نفر از فرزندان شهید و جانباز ۷۰ درصد را جذب کرد. حدود ۲۵ درصد کل دستگاه‌های اجرایی کشور از فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد جذب داشتیم و در آینده طی تفاهم‌نامه‌ای که بین بنیاد شهید و سازمان اداری استخدامی دارند، این آزمون اختصاصی تا قبل از عید برگزار خواهد شد و آموزش و پرورش یکی از دستگاه‌هایی است که قطعا بیش‌ترین سهمیه استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد را به خودش اختصاص می‌دهد.

قبل از گفتگوی ما با مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور شاهد و ایثارگران، در نشستی که ایشان با فرهنگیان جامعه ایثارگران در شهرستان دشتی داشتند، عبدالمهدی شریف‌نژاد مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتی نیز به افتخار‌های کسب شده توسط بسیجیان و ایثارگران این شهرستان در استان اشاره نموده و بیان داشت: در سال‌های گذشته با تلاش همه فرهنگیان و دانش آموزان در برنامه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جزو شهرستان‌های برتر استان بوده‌ایم.

وی افزود: در سال‌های گذشته به تعداد شهیدان فرهنگی و دانش‌آموز این شهرستان در مدارس شهرستان دشتی، یادواره شهید برپا شده است.

شریف‌نژاد همچنین اردوی راهیان نور، تشییع شهید خوشنام و برگزاری نشست‌های بصیرتی و ... را از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در شهرستان دشتی عنوان کرد که توانسته است آثار چشمگیری در دیدگاه دانش‌آموزان و فرهنگیان به جا بگذارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سفر سه روزه مشاوران وزرا در امور شاهد و ایثارگران به استان بوشهر از امروز آغاز شده است و به نمایندگی از مقام عالی وزارت در نشست با جامعه ایثارگران و میز خدمت به بررسی و حل مشکلات و دغدغه‌های آنان می‌پردازند.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار