کد خبر: ۱۱۴۹۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۵ 17 January 2024

دادگاهی در پاکستان عمران خان و همسرش را به نقض قوانین ازدواج متهم کرده است.

به گزارش ایسنا، عمران خان، نخست وزیر برکنار شده پاکستان و همسرش بشرا بی بی در سال ۲۰۱۸ ازدواج کردند اما همسر وی کمتر از سه ماه قبلتر از پیوند زناشویی با عمران خان از همسر قبلی خود جدا شده بود و بر اساس قانون، یک زن مطلقه باید سه ماه پیش از ازدواج مجدد، عده نگهدارد و برای همین این دو متهم شده‌اند که چنین قانونی را نقض کرده‌اند.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، عمران خان این اتهام را رد کرده و "انتصار پانجوتا"، وکیل وی گفته این یکی از چندین پرونده علیه نخست وزیر سابق پاکستان است که خود، آن را با انگیزه سیاسی می‌داند تا از شرکت در انتخابات پارلمانی ماه آتی میلادی منع شود.

بشری بی بی که یک درمانگر معنوی است پیشتر با مردی به نام "خاور مانه‌کا" ازدواج کرده بود و این دو در نوامبر ۲۰۱۷ از یکدیگر جدا شدند که کمتر از سه ماه پیش از ازدواج مجدد این زن با عمران خان در ژانویه ۲۰۱۸ است که در فوریه همان سال اعلام شد. اما بشرا بی بی گفته که در اوت ۲۰۱۷ طلاق گرفته است.

عمران خان و همسرش هر دو اتهام نقض عده را رد کرده‌اند. عده یک الزام بر اساس قوانین اسلامی است که بر اساس قانون پاکستان رعایت می‌شود.

نخست وزیر برکنار شده پاکستان در زمان قرائت اتهام توسط قاضی راولپندی، اتهامش را نپذیرفت. همسر وی در زمان اعلام جرم در دادگاه حضور نداشت.

وکیل عمران خان همچنین گفت: همه می‌دانند که موکلم متهم است و پرونده‌های گوناگونی علیه وی وجود دارد تا او را از شرکت در انتخابات پیش روی پارلمانی دور کنند. البته مردم پاکستان از او دست بر نمی‌دارند.

عمران خان که در پی رای عدم اعتماد در پارلمان پاکستان در آوریل ۲۰۲۲ برکنار شد اکنون بابت پرونده اختلاس در زندان به سر می‌برد. وی همچنین با بیش از ۱۵۰ پرونده از جمله تحریک مردم به خشونت پس از دستگیری‌اش در مه ۲۰۲۳ روبروست.

در جریان ناآرامی‌های سراسری مه گذشته میلادی، حامیان نخست وزیر برکنار شده پاکستان از حزب تحریک انصاف پاکستان به مقر ارتش در پادگان شهر راولپندی حمله کرده، پایگاه نظامی در "میانولی" را در ایالت پنجاب مورد یورش قرار داده و یک ساختمان متعلق به رادیو دولتی پاکستان را در شمال غرب به آتش کشیدند.

این خشونت تنها زمانی پایان یافت که عمران خان توسط دیوان عالی پاکستان آزاد شد.

روز سه شنبه همچنین پلیس پاکستان "شیخ راشد احمد"، متحد عمران خان را به اتهام تحریک مردم برای خشونت در مه گذشته میلادی در راولپندی دستگیر کرد. این فرد در دوران نخست وزیری عمران خان تا زمان برکناری وی وزیر کشور پاکستان بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار