مصطفی معین‌ درجمع دانشجویان خلیج‌ فارس بوشهر:
وزیر سابق علوم اظهار داشت: باید آرمان‌خواهى و مطالبه‌گرى داشته باشیم اما با آگاهى در دولت‌هاى اصلاحات و سازندگى، حداکثر مشارکت دانشگاهیان، مدنظر بود و با بالاترین میزان قانونمندى و پاسخگویی، انواع تشکل‌ها و نشریات دانشجویی داشتیم و باید آن فضا دوباره برگردد.
کد خبر: ۱۱۴۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۳ 19 October 2015
تابناک بوشهر: وزیر علوم دولت اصلاحات با بیان اینکه باید آرمان‌خواهى و مطالبه‌گرى داشته باشیم، گفت: آرمان دولت اصلاحات ‌سازندگى کشور و پیاده‌سازی آرمان‌هاى امام راحل بود.

مصطفی معین امشب در جمع دانشجویان دانشگاه خلیج‌ فارس بوشهر ایام سوگواری امام حسین (ع) را تسلیت گفت و با اشاره به نقش دانشجویان در جامعه امروزی اظهار داشت: دانشجو باید تخصص فرا گیرد و نسبت به اتفاقات جامعه سکوت نکند ضمن اینکه خواسته‌هاى دانشجویان باید واقع‌بینانه باشد.

وی افزود: دانشجو باید در تصمیم‌گیری‌های دانشگاه نقش داشته باشد اما اقتدار مدیریت دانشگاه باید حفظ شود.

وزیر علوم دولت اصلاحات با اشاره به نقش بوشهر در حوادث انقلاب اسلامی تصریح کرد: پس از پیروزى انقلاب، احساس به خودسازى و به خودرسیدگى داشتم و به دلیل تحصیلات دانشگاهى‌ام در رشته پزشکى، براى ادامه خدمت وظیفه به من حق انتخاب داده بودند لذا دنبال جایی آرام و در عین‌ حال نزدیک به جبهه جنگ بودم که پایگاه نیروى هوایی بوشهر را انتخاب کردم و ٦ ماه در این استان حضور داشتم که براى من بسیار خاطره‌انگیز بود و در محل اقامت خلبانان، اقامت داشتم.

معین ادامه داد: در آن دوران با مردم با محبت و خونگرم بوشهر مانوس شده بودم و از بافت قدیم بوشهر خاطره دارم.

وزیر سابق علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: در سال ٦٩-٧٠ سیاست آموزش عالى، محرومیت‌زدایی آموزشى از مناطق محروم بود؛ یکى از آن‌ها بوشهر بود و در همین حال سفر دوروزه به بوشهر داشتم که استاندار وقت بوشهر مثل یک بلدوزر کار می‌کرد.

معین افزود: قرار شد ظرف ٢.٥ سال  فضاهایی براى ارتقاى آموزش بوشهر مهیا شود و بر همان اساس، در دولت سازندگى دانشگاه خلیج‌ فارس در قالب دانشکده‌اى با ١٠٠ دانشجو افتتاح شد و اگر امروز هزاران دانشجو دارد، با مدیریت و نگاه مناسب به انسان، علم، سیاست و دین بوده است.

وی با بیان اینکه آرمان‌‎هاى ما در زمان دانشجویی، انقلاب و بعد از انقلاب تاکنون، ثابت مانده است، اضافه کرد: آرمان ما این بوده که در دوره سازندگى کشور را بسازیم و در دولت اصلاحات، آرمان‌هاى امام را پیاده کنیم تا انسان به شأن و منزلت اجتماعى واقعى‌اش دست یابد.

وزیر سابق علوم اظهار داشت: باید آرمان‌خواهى و مطالبه‌گرى داشته باشیم اما با آگاهى در دولت‌هاى اصلاحات و سازندگى، حداکثر مشارکت دانشگاهیان، مدنظر بود و با بالاترین میزان قانونمندى و پاسخگویی، انواع تشکل‌ها و نشریات دانشجویی داشتیم و باید آن فضا دوباره برگردد.

معین با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید در همه زمینه‌ها، داراى استقلال شده و بازسازى شوند، گفت: اصلاحات و تشکل‌هاى دانشجویی باید وجود داشته باشند، رسالت اجتماعى دانشگاه بسیار مهم است و اگر به اجتماع اداى دین نکند از نقش دانشگاه بودن خود ساقط مى‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار