آیین نیکوداشت «پدران آسمانی» امروز چهارشنبه همزمان با سالروز میلاد با سعادت امیرمومنان حضرت علی (ع) و روز پدر با هدف گرامیداشت یاد و خاطره پدران فرزندان شهدای استان در سرسرای بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۵۰۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰ 24 January 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا؛ این مراسم با تلاوت قران کریم، سرود ملی، دکلمه خوانی زیبای "گل نرگس فرخی" دختر خردسال دبستانی در باب پدر آغاز شد.

رونمایی از سرود «سرباز وطن» در باب دلاوری و فرماندهی حاج قاسم سلیمانی، اجرای برنامه« استندآپ طنزکُردی» و برپایی مسابقه و اهدای جوایز به برندگان از دیگر برنامه های جانبی این آیین معنوی بود.

پدران شهید با تربیت فرزندان برومند به کشور عزت و سربلندی دادند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در شروع این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره تمام شهدای انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و تبریک ۱۳ رجب سالروز میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر؛ به پدران شهدا حاضر در این برنامه گفت: عزت و افتخارات امروز کشورمان را مدیون تربیت پدران شهدا هستیم که چنین فرندانی برومند برای دفاع از کشور تربیت کردند.

خسرو شهیدی در ادامه امنیت، سربلندی و افتخارات کشور در طول انقلاب اسلامی را به برکت ایثار، شهادت و رشادت پدران فرزندان شهدا دانست.

احترام به پدر و مادر ارج گذاشتن به تمام ارزش های جامعه است

حجت الاسلام «حجت الله فاضلی» از روحانیون کرمانشاهی نیز در ادامه این برنامه یاد و خاطره شهدا را گرامیداشت و در وصف پدر گفت: پدر ستون اصلی خانواده است و باید همواره جایگاهش حفظ و تقویت شود.

وی در ادامه ارزش گذاری به جایگاه پدر را تقویت ارزشهای جامعه و خانواده دانست و افزود: این پدران هستند که با مراقبت و مواظبت، ارزش ها و هنجارهای جامعه را قوی می کنند.

حجت الاسلام فاضلی اضافه کرد: در تاریخ داریم هر گاه پدران در جامعه دارای احترام و ارزش بودند، فرزندان برومند و شجاع تربیت شدند و آنان همیشه در برابر دشمنان خود سربلند، عزتمند و پیروز بودند.

وی گفت: وقتی فرزندی به پدر و مادر خود احترام کند؛ در آینده فرزندانش نیز به او احترام خواهند کرد و این صفت حسنه در جامعه همیشه ساری و جاری خواهد ماند.

حجت الاسلام فاضلی یکی از نشانه انحطاط فرهنگ غرب را برهم خوردن جایگاه پدر و مادر در جامعه دانست که باعث فرو ریختن تمام ارزش های و هنجارهای اجتماعی آنان شده و گفت: متاسفانه این فرهنگ در جامعه ما نیز در حال شکل گیری است که باید با تقویت جایگاه پدر و مادر از ریشه یابی آن در جامعه خودمان جلوگیری کنیم.

کرمانشاه ۹ هزار و ۸۰۰ شهید دارد

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در هشت سال دفاع مقدس به صورت مستقیم درگیر جنگ با رژیم بعثی عراق بود.

مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، یکهزار و ۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه نخست زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر پایداری مردم این دیار است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار