سفیر اسپانیا در ایران گفت: روابط گردشگری و اقتصادی با ایران را توسعه می‌دهیم و اشتراکات ما با اصفهان در این زمینه راهگُشا خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۵۱۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱ 24 January 2024

آنخل لوسادا فرناندز در دیدار با استاندار اصفهان افزود: شرکت‌های بسیاری داشتیم که در ایران فعالیت می‌کردند، اما سطح ارتباطات کشور بدنبال تحریم‌های آمریکا کاهش یافت.

سفیر اسپانیا در ایران گفت: بتازگی در سفارتخانه، بخش بازرگانی ایجاد کردیم که می‌تواند مقدمه‌ای برای توسعه ارتباطات باشد.

آنخل لوسادا فرناندز افزود: تفاهم خواهرخواندگی اصفهان و بارسلون(از شهرهای اسپانیا) زمینه گسترش روابط بین دو کشور را فراهم می‌کند، اما مدتی است که این ارتباطات کمرنگ شده است و با سفر رسمی به اصفهان بدنبال تقویت آن هستیم.

قرارداد خواهر خواندگی اصفهان و بارسلون بیست‌ و چهارم دی ۱۳۷۸ منعقد شد. بارسلون پایتخت پرجمعیت‌ترین بخش ایالت خودمختار کاتالونیا و پس از مادرید پُرجمعیت‌ترین شهر اسپانیا و مهمترین بندر این کشور است.

وی خطاب به استاندار اصفهان گفت: ارتباط بسیار نزدیکی نیز با وزارت امور خارجه ایران داریم و سپاسگزارم که در شهر زیبای اصفهان میزبان ما بودید.

سفیر اسپانیا افزود: اصفهان و اسپانیا در حوزه گردشگری اشتراکات و ظرفیت‌های بی‌شمار دارند که بدنبال تقویت آن هستیم.

وی گفت: در اصفهان زمینه توسعه همکاری‌ها در بخش فرهنگی، هنری و صنعتی نیز وجود دارد.

سفیر اسپانیا همچنین با بیان‌اینکه مواضع ما در باره جنایاتی که در غزه اتفاق می‌افتد روشن است، افزود: خود را موظف می‌دانیم زیر چتر اتحادیه اروپا برای صلح و امنیت در دنیا تلاش کنیم اگرچه برخی کشورهای اروپایی نظر متفاوتی در این زمینه دارند.

استاندار اصفهان نیز در این دیدار گفت: برای تقویت روابط ایران و اسپانیا لازم است تلاش ویژه‌ای از سوی سفارتخانه‌ها صورت بگیرد و زمینه‌هایی که می‌تواند به هم افزایی بیشتر منجر شود را بصورت مکتوب به سفارتخانه ارسال می‌کنیم.

سیدرضا مرتضوی به ظرفیت‌های اصفهان در حوزه علم و فناوری، تاریخ، گردشگری و ورزش اشاره و بیان کرد: بیش از ۲۲ هزار اثر تاریخی در استان اصفهان وجود دارد که آن را در حوزه صنایع دستی، مُمتاز و صاحب سبک در ایران و جهان کرده است.

استاندار اصفهان افزود: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در صدر فناورری کشور فعالیت می‌کند و مأمن جوانان تحصیلکرده و خوش فکر است تا ایده‌های خود را عملیاتی کنند.

مرتضوی افزود: زنجیره مرتبط با صنعت فولاد در استان اصفهان تکمیل است و همچنین در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی نیز جایگاه ویژه‌ای در کشور داریم.

وی افزود: اصفهان همچنین در بخش لوازم خانگی، مواد غذایی، صنایع هوایی و نظامی، برق و الکترونیک و مصالح ساختمانی سرآمد است.

استاندار اصفهان در ادامه از مواضع اسپانیا در باره جنایات رژیم صهیونسیتی در غزه ستایش کرد.

وی اضافه کرد: پُرواضح است اروپا نسبت به این موضوع واکنشی ندارد اما اگر مشابه این جنایت‌ها در این قاره اتفاق می‌افتاد بطور یقین واکنش‌ شدید آنها را بدنبال داشت.

استاندار اصفهان تصریح کرد: بسیاری از کشورهای اروپایی را سکوت مرگباری فرا گرفته و در حالی که نسل کُشی علیه مردم بی‌دفاع فلسطین تکرار می شود دنیای غرب بدنبال تطهیر رژیم جعلی صهیونیستی است.

وی خاطرنشان کرد: با سیاست‌های یکجانبه‌گرایانه آمریکا علیه ایران موافق نیستیم و با بسیاری از کشورها ارتباط خوبی داریم.

استاندار اصفهان افزود: اگر آمریکا جنایت‌ها و دخالت‌های خود را در جهان متوقف می‌کرد بسیاری از نقاط دنیا امن بود و اسپانیا می‌تواند از موقعیتی که در اتحادیه اروپا دارد برای تفهیم این موضوع استفاده کند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار