رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه گفت: امام حسین (ع) جان خودش و خانواده‌اش را برای جهاد در راه خدا فدا کرد تا سند امر به معروف و نهی از منکر را برای حفظ دین اسلام زنده نگه‌ دارد.
کد خبر: ۱۱۵۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵ 20 October 2015
رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه گفت: امام حسین (ع) جان خودش و خانواده‌اش را برای جهاد در راه خدا فدا کرد تا سند امر به معروف و نهی از منکر را برای حفظ دین اسلام زنده نگه‌ دارد.

حجت الاسلام مهری  در مراسم زیارت عاشورا که با حضور پرسنل سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، افزود: واقعه کربلا اتفاق بزرگی در تاریخ است و امام حسین(ع) برای از بین بردن ظلم و ستم قیام کرد تا امر به معروف و نهی از منکر را در بین مردم زمان خود و نسل‌های آینده ترویج کند.

وی با اشاره به اینکه باید تمام جامعه اسلامی امر به معروف و نهی از منکر را ترویج ‌کنند، تصریح کرد: امروزه جامعه بشری بیش از پیش به امر به معروف و نهی از منکر نیاز داشته و باید بیشتر به آن پرداخته شود.

مهری ناهنجاری در فضای مجازی، نشر بد اخلاقی در شبکه ‌های اجتماعی و دروغ‌گویی را برای جامعه اسلامی بسیار خطرناک دانست و خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است و باید همواره افراد جامعه را از بدیها دور کرده و به سمت خوبی‌ها هدایت کنیم.

رئیس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه با بیان اینکه نباید نسبت به دیدن منکرات در جامعه بی تقاوت باشیم، گفت: اگر بدی‌ها در جامعه بشری با  نهی از منکر و امر به معروف کنترل نشوند، جامعه از دین خارج شده و به سمت  تباهی خواهد رفت.

مهری امر به معروف و نهی از منکر را اولین عنصر برای حرکت در مسیر الهی دانست وافزود: این فریضه الهی در هر زمان و مکان باید همواره به عنوان سلاحی برای نجات جامعه بشری از تباهی‌ها بکار گرفته شود.

وی دومین عنصر انسان‌ساز در مسیر خدا و اهل بیت(ع) را اخلاص دانست و تصریح کرد: هر کاری را برای رضایت خدا انجام دهید، زیرا توشهی سفر آخرت انسان همین خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه هر فعالیتی که در راه خدا انجام شود ماندنی است، خاطرنشان‌کرد: انسان هر چه ازمال دنیا را به‌دست آورد رفتنی بوده و فقط جهاد و کار برای رضای خداوند متعال ماندنی و ثابت است.

مهری در پایان کارکنان و پرسنل سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه را به تلاش و کوشش در مسیر پیشرفت و ارتقاء بخش کشاورزی استان توصیه کرد و افزود: خداوند کسانی را که از سر اخلاص به جامعه بشری کمک کنند هم در دنیا و هم در آخرت پاداش می‌دهد.

 این مراسم به همت حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برگزار شد و پس از قرائت زیارت عاشورا، مداحان خاندان عصمت و طهارت(ع) به نوحه خوانی و مرثیه سرایی پرداختند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار