دهمین نشست صحن علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی گزارش شور دوم کمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور آغاز شد و تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری برای متولدین ۱۴۰۲ و تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌ها مشخص شد.
کد خبر: ۱۱۵۱۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۵ 28 January 2024

به گزارش تابناک قم، دهمین نشست صحن علنی مجلس شورای اسلامی با حضور اکثریت نمایندگان آغاز و در جریان بررسی گزارش شور دوم کمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور قرار شد:

ردیف ۱-۲:‌ به ازای فرزند اول ۴۰۰ میلیون ریال.

ردیف ۲-۲: به ازای فرزند دوم ۸۰۰ میلیون ریال.

ردیف ۳-۲:‌ به ازای فرزند سوم یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال.

ردیف ۴-۲: به ازای فرزند چهارم یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال.

ردیف ۵-۲:‌ به ازای فرزند پنجم و بیشتر ۲ میلیارد ریال.

بانک مرکزی به افراد تحت‌ پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی، خانواده شهدا، جانبازان و رزمندگان معسر با معرفی نهادهای مربوطه و تایید سامانه رفاه ایرانیان مبنی بر قرار داشتن این افراد در سه دهک اول درآمدی وام قرض ‌الحسنه مسکن محرومان به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان اعطا کند.

به‌ منظور کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، مبلغ ۳ هزار میلیارد ریال و برای تأمین پابند الکترونیکی ۱۰۰ هزار زندانی جرایم غیر خشن، پنج هزار میلیارد ریال اختصاص یابد.

در ادامه بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۳ تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از اول فروردین ۱۴۰۱ است، ۳۰۰ میلیون تومان با دوره‌ بازپرداخت ده ساله در نظر گرفته شد که جزئیات آن به شرح زیر است؛

تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۴۰۱/۰۱/۰۱ بوده، مبلغ سه میلیارد ریال و با دوره‌ بازپرداخت ۱۰ ساله، است.

ردیف ۲-۱: تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای زوج‌های [مرد] زیر ۲۵ ‌سال و زوجه های [زن] زیر ۲۳ سال مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال.

در ردیف ۳ بند «ث» تبصره ۱۳ ماده واحده این لایحه تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن (با رعایت قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران) به این شرح اعلام شد: این تسهیلات برای خانواده‌های فاقد مسکن که از ابتدای سال ۱۳۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر می شوند، به میزان سه میلیارد ریال است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار