سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: در دو سال گذشته ۷۹ واحد راکد و نیمه راکد در بخش‌های مختلف صنعتی و کشاورزی به چرخه تولید بازگشته اند.
کد خبر: ۱۱۵۱۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۳:۴۲ 30 January 2024

به گزارش تابناک قم، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به احیای ۷۹ واحد راکد و نیمه راکد تولیدی طی دوسال گذشته در قم گفت: در مجموع ۴۵۸ واحد راکد و نیمه راکد در بخش‌های صنعت و کشاورزی استان قم شناسایی شده که با هزینه بالغ بر ۱۹۰۰ میلیارد تومان در دوسال گذشته، ۷۹ واحد از این تعداد به چرخه تولید بازگشته اند.

غلامیان به عزم دولت سیزدهم برای بازگردانی واحد‌های راکد به چرخه تولید پرداخت و گفت: در دو سال گذشته با احیای ۷۹ واحد تولیدی برای بیش از ۱۰۰۰ نفر اشتغال زایی شده است.

وی در ادامه به تفکیک واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل در بخش صنعت پرداخت و گفت: مجموعاً ۳۱۹ واحد صنعتی نیمه راکد در استان وجود دارد که در سال گذشته ۶۳ واحد و در سال جاری ۱۰ واحد به چرخه تولید بازگشته اند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار به بخش کشاورزی نیز پرداخت و گفت: در این بخش ۱۳۹ واحد راکد شناسایی شده که با هزینه بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان ۶ واحد از آنها احیا شده است.

غلامیان در ادامه به طرح‌های نیمه کاره در بخش گردشگری پرداخت و گفت: ۱۹ طرح گردشگری نیمه کاره در استان وجود دارد که بین ۲۵ تا ۹۰ درصد پیشرفت داشته اند.

وی با اشاره به جایگاه قم در پذیرش مسافران و حضور سالانه میلیون‌ها زائر و مسافر در قم گفت: برای اتمام طرح‌های حوزه گردشگری به بیش از ۱۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در صورت تامین این اعتبار تا حد زیادی مشکلات زیرساختی استان در حوزه گردشگری رفع می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار همچنین از راه‌اندازی سامانه‌ای برای شناسایی واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل خبر داد و گفت: واحد‌هایی که نیاز به کمک دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف اجرایی دارند می‌توانند با مراجعه به تارنمای nehzatehya.ir در طرح دولت سیزدهم برای احیای واحد‌های راکد و نیمه راکد ثبت نام کنند.

وی گفت: تاکنون ۸۱ واحد راکد و نیمه راکد از استان قم در این سامانه ثبت نام کرده اند که عمده مشکل آنها کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش است و امیدواریم با تامین این سرمایه از طریق اعطای تسهیلات بتوانیم آنها را به چرخه تولید بازگردانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار