استاندار خوزستان با بیان اینکه هنرستان‌های جوار از عوامل مهم در رشد علمی و مهارت‌آموزی هستند، گفت: نیروهای ماهر صنعت نفت که حرفی برای گفتن در مناطق نفت‌خیز دارند، در هنرستان نفت درس خوانده‌اند اما این نیروها دیگر جبران نشده‌اند و اکنون در معرض بازنشستگی هستند بنابراین باید راه‌اندازی هنرستان‌های جوار صنعت به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۱۱۵۱۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸ 30 January 2024

تابناک خوزستان: علی‌اکبر حسینی‌محراب در جلسه شورای آموزش و پرورش استان خوزستان که امروز (۱۰ بهمن‌ماه) در اداره‌کل آموزش و پروش خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: پرداختن به هنرستان‌ها، موضوعی جدی در آموزش و پرورش است. با توجه به اینکه استان ما صنعتی و کشاورزی و دارای صنایع مهمی است، طبیعتا باید کادر ماهر و حرفه‌ای نیز برای این حوزه‌ها تربیت شوند.

وی ادامه داد: از قدیم، هنرستان‌های جوار در کنار صنایع به ویژه صنعت نفت در اهواز وجود داشته و سرمایه انسانی امروز صنعت نفت، مربوط به هنرستان‌های گذشته است. اکنون نیز راه‌اندازی هنرستان‌های جوار صنعت در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است. امیدواریم مدیران صنایع از جمله نفت، پتروشیمی، پلایشگاه‌ها و کارخانه‌های فعال در حوزه انرژی، صنایع فولاد، نیشکر، کشاورزی، صنایع تبدیلی و شهرک‌های صنعتی وارد این کارزار شوند و به فرزندان استان خوزستان کمک کنند و هنرستان‌های جوارصنعت را تشکیل دهند.

تاکید بر تربیت نیروی ماهر مورد نیاز صنایع در هنرستان‌های جوار

استاندار خوزستان گفت: فعالیت هنرستان‌های جوار، برای استخدام در صنایع و دستگاه‌ها نیست بلکه برای تربیت نیروی ماهر مورد نیاز صنایع است. دانش‌آموختگان این هنرستان‌ها پس از پایان هنرستان وارد دانشگاه می‌شوند و در آزمون استخدامی، نفرات برتر خواهند بود. فارغ‌التحصیلان این هنرستان‌ها نیروی متخصصی می‌شوند که آینده استان و کشور را می‌سازند.

وی با اشاره به ضرورت پیگیری ایجاد هنرستان‌های جوار صنعت بیان کرد: هنرستان‌های جوار یکی از عوامل مهم در رشد تحصیلی، علمی و مهارت‌آموزی هستند. در حال حاضر، نیروهای ماهر صنعت نفت که حرفی برای گفتن در مناطق نفت‌خیز دارند، در هنرستان نفت درس خوانده‌اند اما این نیروها دیگر جبران نشده‌اند و اکنون در معرض بازنشستگی هستند بنابراین باید راه‌اندازی هنرستان‌های جوار صنعت به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد و پیگیری شود.

هنرستان نفت اهواز باید احیا شود

حسینی‌محراب در خصوص احیای هنرستان نفت اهواز، گفت: این هنرستان حتما باید فعال شود تا دانش‌آموزان بعد از فارغ‌التحصیلی از آن وارد دانشگاه شوند و بعد در آزمون استخدامی شرکت کنند.

وی خطاب به مسئولان آموزش و پروش خوزستان عنوان کرد: مدیران صنایع، کشاورزی، دانش بنیان‌ها و سایر بخش‌ها را توجیه کنید و با فشار افکار عمومی و تبلیغات رسانه‌ای، مدیر صنعتی را قانع کنید که راه‌اندازی این هنرستان‌ها هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است.

اردوگاه‌های دانش‌آموزی فعال شوند

استاندار خوزستان با اشاره به شهرستان‌های فعال در برگزاری جلسات شورای آموزش و پرورش عنوان کرد: متاسفانه در استان خوزستان با وجود تمام ظرفیت‌ها، اردوگاه‌های دانش‌آموزی مناسبی برای فرزندانمان نداریم. امیدواریم در شهرستان‌ها به این موضوع پرداخته شود و اردوگاه‌ها آماده شوند زیرا این فصل بهترین زمان برای حضور دانش‌آموزان در اردوگاه‌ها است. تعداد اردوگاه‌های دانش‌آموزی در استان خوزستان زیاد است اما تعداد کمی از آن‌ها فعال هستند.

وی با تاکید بر تاثیر مثبت اردوهای راهیان پیشرفت بر دانش‌آموزان و فرهنگیان برای مقابله با جو حاکم بر فضای مجازی، گفت: تاکنون در استان خوزستان ۷۰ هزار دانش‌آموز به اردوهای راهیان پیشرفت فرهنگیان و دانش‌آموزان، اعزام شده‌اند و در زمان باقی‌مانده تا پایان سال نیز باید ۱۱۰ هزار نفر دیگر برای بازدید از صنایع و دریا اعزام شوند. برگزاری این اردوها، تاثیرگذاری بسیاری خوبی در ذهنیت دانش‌آموزان و فرهنگیان دارد.

حضور دانش‌آموزان رای اولی در انتخابات با شناخت و آگاهی

حسینی‌محراب با اشاره به برگزاری انتخابات در اسفندماه افزود: دانش‌آموزان رای اولی آزمونی سخت‌تر از امتحانات خود در اسفندماه دارند و امیدواریم با شناخت، آگاهی و مطالعاتی که خواهند داشت، صحنه خوبی در استان رقم بزنند.

وی با تاکید بر اهمیت پرداختن به کارهای بلند مدت در حوزه آموزش و پرورش، گفت: همه به دنبال کار لحظه‌ای و تبلیغاتی هستند و این آفت مدیران است.

استاندار خوزستان با اشاره به ضرورت سوق دادن خیرین به سمت ساخت هنرستان گفت: باید با توجیه مدیران و خیرین، آن‌ها را به سوی هنرستان‌سازی و تامین تجهیزات هنرستان‌ها سوق داد. این‌ها جزو مسئولیت مدیران صنایع نیست بنابراین باید مدیر را توجیه کرد. انجام مسئولیت اجتماعی به توجیه مدیران بستگی دارد.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار