سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم، با اشاره به بارش برف و یخ‌زدگی سطح جاده‌های استان، از اجرای 2600 کیلومتر سرویس عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی در طول راه‌های استان قم طی دو شبانه‌روز خبرداد.
کد خبر: ۱۱۵۲۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲ 04 February 2024

سید حسن خلیلی نیا، سید حسن خلیلی نیا در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر ریزش نزولات جوی به‌ویژه برف و احتمال سیلابی شدن و یخ‌زدگی سطوح جاده‌ای، تمهیدات لازم جهت راهداری زمستانی اندیشیده و نسبت به اقدامات پیشگیرانه اقدام شد.

خلیلی نیا با یادآوری این مهم که طی سنوات گذشته بارش هم‌زمان برف در سطح استان با این پراکندگی جغرافیایی کمتر مشاهده شده بود اظهار داشت: به جرأت می‌توان ادعا کرد که به طور هم‌زمان شاهد بارش برف در تمامی نواحی استان بوده‌ایم.

وی افزود: به همت تمامی خادمان عرصه جاده، به‌ویژه عوامل راهداری، طی دو شبانه‌روز فعالیت بی‌وقفه، با اجرای به‌موقع عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی، از انسداد و اختلال در ترافیک جاده‌ای استان جلوگیری شد.

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم در ادامه به تعداد عوامل و ماشین‌آلات درگیر در عملیات راهداری زمستانی اخیر اشاره کرد و گفت: 90 نفر عوامل راهدار با استفاده از 78 دستگاه انواع ماشین‌آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک، نسبت به اجرای طرح اقدام نمودند.

سید حسن خلیلی نیا در به حجم گسترده بارش‌ها پرداخت و توضیح داد: با توجه به گستردگی و هم‌زمانی بارش‌ها، افزون بر 2600 کیلومتر سرویس عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی در سطح راه‌های استان انجام شد.

وی ادامه داد: طی عملیات نمک‌پاشی که به‌منظور جلوگیری از یخ‌زدگی سطوح جاده‌ای که تا ساعت‌ها پس از بارش برف ادامه داشت، بیش از 1400 تن مخلوط ماسه و نمک بر سطوح آسفالتی راه‌های استان پاشیده شد.

خلیلی نیا ضمن اظهار قدردانی از تمامی خادمان عرصه راه، به‌ویژه همکاران راهدار، تأکید کرد: بی‌تردید تعامل و همراهی کاربران جاده‌ای در ایام بارش برف، نقشی تأثیرگذار در اجرای موفق طرح راهداری زمستانی دارد.

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم ادامه داد: از تمامی هم‌وطنان گرامی درخواست می‌شود قبل از اقدام به سفر، ضمن تماس با تلفن گویای 141 مرکز مدیریت راه‌ها، از وضعیت ترافیکی راه‌ها، شرایط جوی، وضعیت عمومی راه‌ها و... اطلاع حاصل نمایند.

خلیلی نیا اطمینان از سلامت خودرو، همراه داشتن تجهیزات ایمنی( به‌ویژه زنجیر چرخ) و... را از الزامات یک سفر ایمن در فصول سرد سال دانست و تصریح کرد: رانندگان در ایام بارش برف، از توقف در شانه راه‌ها آن‌هم به مدت طولانی جدا خودداری نمایند، چراکه این کار ضمن ایجاد مانع در مسیر عملیات برف‌روبی، موجب یخ‌زدگی چرخ‌های خودرو و اصطلاحاً قفل شدن آن‌ها می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار