هر چه که می‌شود قرآن بخوانید، حداقل روزی یک جز قرآن را باید بخواند، جامعه قرآنی هر دو ماه یک ختم قرآنی باید داشته باشند، هر کسی در سال دو ختم قرآن یکی در ماه رمضان و ختم دیگر در یازده ماه دیگر باید داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۵۴۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۴ 14 February 2024

به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به تشکیل شورای توسعه قرآنی در ۸۰درصد از شهرهای استان گفت: قرآن‌یاران خودشان را برای جهاد قرآنی آماده کنند.


به گزارش تابناک مازندران از معاونت ارتباطات و رسانه دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در دیدار مدیران و مربیان موسسات قرآنی، ضمن گرامیداشت ولادت‌های ماه شعبان، اظهار کرد: قرآن به قدری مهم است که آقا امام حسین (ع) یک شب به نام شب عاشورا از دشمن درخواست مهلت کردند که این شب را قرآن بخوانند و به مناجات بپردازند.

وی افزود: با اینکه تقاضا از دشمن برای انسان‌های بزرگواری همچون امام حسین (ع) سخت است اما فرمودند که من قرآن را دوست دارم، پس باید قرآن بخوانیم و از دنیا بهره آخرتی بگیریم.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه انسان معصوم خودش را موظف به تلاوت قرآن می‌داند، تاکید کرد: هر چه که می‌شود قرآن بخوانید، حداقل روزی یک جز قرآن را باید بخواند، جامعه قرآنی هر دو ماه یک ختم قرآنی باید داشته باشند، هر کسی در سال دو ختم قرآن یکی در ماه رمضان و ختم دیگر در یازده ماه دیگر باید داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: در سینه، زبان و دهانی که قرآن باشد و کلمات آن زمزمه شود، در خانه ای که قرآن تلاوت شود آنجا نور خدا و نور معنویت بوده و شیاطین دور می‌شوند، نفوذ شیاطین به‌خاطر کمرنگ شدن قرآن است.

این مسئول با بیان اینکه هنوز خواندن قرآن در مجالس و محافل ما جای نیفتاده است، بیان کرد: گناه را به گردن این و آن نیندازیم از خودمان شروع کنیم همه ما نسبت به قرآن کوتاهی داریم برخی کمتر و بعضی بیشتر.

وی عنوان کرد: دستگاه‌های رسمی تعلیم و تربیت چه آموزش و پرورش و چه دانشگاه بسیار ضعیف، بچه‌های ما ۱۲ سال درس می‌خوانند و پس از اخذ دیپلم شاید نتوانند قرآن بخوانند.

وی گفت: میدانم که جامعه قرآن یاران با چه مشکلات، همراهی نکردن‌ها و مسائل، به این خدمت ادامه می‌دهند، همراهی‌ای که می‌تواند باشد و نیست، افتخار کنید که معلم قرآن هستید، اگر خدا شما را به این عنوان قبول داشته باشد همه چیز تمام است.

آیت الله محمدی لائینی عنوان کرد: خوشبختانه تشکیلاتی به عنوان تشکیلات توسعه فرهنگ قرآنی بسیج شده است، که در ۸۰ درصد شهرهای استان شورای توسعه قرآنی تشکیل شد، اینکه فرآیندها باید زیرنظر آموزش و پرورش باشد حتما در این شورا دیده شده است، بحث این است که ضابطه ای باشد نه اینکه خواهشی باشد و هر مدیری آمد و رفت کار انجام شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: خانه‌های قرآنی خیلی مشکلات دارند، والدین باید برای قرآن بچه‌ها هزینه کنند، اینهمه برای کلاس‌های دیگر همچون ریاضی، فیزیک و زبان و کتاب‌های دیگر پول خرج می‌کنند اما اینجا رغبتی نمی‌کنند‌ و شاید اگر رایگان باشد مشارکت کنند، باید فرهنگ‌سازی صورت بگیرد، قرآن‌یاران خودشان را برای جهاد قرآنی آماده کنند. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار