حمیدرضا جعفرزاده
کد خبر: ۱۱۵۵۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲ 22 February 2024

رهبر انقلاب: کسانی که در میدان انتخابات وارد می‌شوند از بددهنی و توهین و سیاه‌نمایی اجتناب کنند. ۱۴۰۲/۱۱/۲۹

رقابت آری بی اخلاقی خیر

سوت تبلیغات انتخابات از امروز به صدا درآمد و فضای رقابتی میان لیست ها و کاندیدای مطرح مشخص شده است اما مهمی که باید بدان توجه داشت آن است که در این میدان باید دقت داشت؛ رقابت آری بی اخلاقی خیر.

در میان رصد فضای انتخاباتی به راحتی میتوان گفت در قم جبهه انقلاب و به بیانی دیگر اصولگرایان هنوز سرپا هستند و خبری از رقبای دیرینه این طیف یعنی اصلاح طلبان در میان نیست‌.

آنکه وجود احزاب سیاسی موجب ایجاد فضای رقابتی می شود امری بدیهی می باشد اما شاید قم جزو معدود استان هایی به شمار بیاید که فضای رقابت میان یک طیف سیاسی آنقدر مشهود و ملموس است که نیاز به وجود طیف مخالف دیگری نیست‌.

امروز در فضای رقابتی انتخابات عده ای بدنبال امر ولی فقیه یعنی مشارکت حداکثری هستند و عده ای دیگر بدنبال فضایی برای تخریب و یا تضعیف که قطعا امری غیر عقلانی، غیر اخلاقی و غیر منطقی می باشد و مخالفت با این رویه آن هم از هر طیف و جریانی، لازمی غیرقابل انکار است.

فضای سیاسی شهر قم که هنوز بار انتخابات و تقابل های شورای شهر را کامل بر زمین نگذاشته، شاید نیاز به تحول دارد و این تحول باید از درون لیست های مطرح و با ترکیب های جدید آغاز شود تا شاید مسئله عدم اعتماد به لیست ها به حاشیه برود و انسجام رویه بتواند در سرنوشت سیاسی قم تاثیر خودش را ایفا کند.

انتخابات لیستی آری یا خیر؟

از جمله اتفاقات مرسوم روزهای انتخابات انتشار لیست ها می باشد، مطلبی که گاهی موجب رشد و گاهی هم موجب تقابل شده است که گاها این‌ تقابل از لحظه ارائه لیست ها آغاز و حتی تا پس از انتخابات نیز در جریان بوده است.

قابل لمس ترین و مشهود ترین تقابل انتخابات لیستی را در قم میتوان در شورای اسلامی شهر قم دید؛ ترکیب شش و هفتی که هیچگونه به سازگاری نرسیدند و حتی دیدارهایشان با مردم و در مسجد هم با تفکیک برگزار می شود و این اصلا برای قم و شورای شهرش زیبنده و مناسب نیست!

رسانه موثر است

یکی از اقدامات صحیح‌ و موثر در انتخاب کاندیدا چه بصورت لیستی و چه‌ فردی تعامل و سواد رسانه ای کاندیدا است، چرا که‌ نماینده باید بداند گفتار و رفتار او برای نظام مقدس و انقلاب اسلامی ایجاد هزینه می‌کند و او باید با نگاهی مثبت به رسانه هم درک رسانه ای و اطلاع رسانی‌ و گزارش دهی به مردم‌ را داشته باشد و هم در بُعد دیگری به تعامل با رسانه ها بپردازد تا بتواند منعکس کننده اقدامات مجلس و نکات لازم‌ و ضروری برای مردم‌باشد.

از این رو یکی از اتفاقاتی که می بایست لیست ها بدان توجه‌کنند استفاده از چهره های رسانه ای برای مصاحبه است که لیست های مطرح استان با یک اقدام شایسته این مهم را رقم‌ زدند و باید در ادامه مسیر نیز همراهی با رسانه را به گزینه هایشان متذکر‌ شوند و جزو موارد ارزیابی، ارتباط رسانه ای کاندیدا را قطعا بسنجد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار