مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از برپایی جشن بزرگ واگذاری سه هزار قطعه زمین طرح جوانی جمعیت در استان با حضور مسوولان کشوری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۶۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳ 27 February 2024

تابناک خوزستان: مسعود بیات منش بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای در خصوص اجرای طرح قانون جوانی جمعیت در خوزستان اظهار کرد: مطابق با آئین‌نامه ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعدشان، پس از ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ (تاریخ تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) متولد شده باشد و همچنین خانواده‌های دارای چهار فرزند زیر بیست سال، در صورت واجد شرایط بودن زمین تعلق می‌گیرد.

وی افزود: پس از ثبت‌نام متقاضیان و احراز شرایط، طبق بخشنامه‌ها و آئین‌نامه‌های اجرایی طرح که وزارت راه و شهرسازی ابلاغ کرده است، زمین حداکثر ۲۰۰ متری به ارزش حداکثر یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان و با اخذ هزینه آماده‌سازی به خانوارهای موردنظر واگذار می‌شود.

بیات منش ادامه داد: مرحله اول بحث جانمایی، طراحی و تأمین و الحاق زمین به محدوده‌های شهری بوده که این مراحل در حال انجام است و تاکنون در استان خوزستان نزدیک به ۴۰ هزار نفر در سامانه مربوط به طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

وی اظهار کرد: بحث پایش افراد متقاضی در حال انجام است و طبق قانون در کلانشهرها نمی‌توانیم واگذاری زمین داشته باشیم و این زمین باید در شهرهای اطراف تأمین شود که این فرآیند در حال انجام است.

بیات منش با اشاره به پویش وزیر راه و شهرسازی مبنی بر واگذاری ۱۵ هزار زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت در سطح کشور گفت: در این راستا برنامه ما واگذاری سه هزار زمین در هفت شهر استان خوزستان است که در روزهای پیش رو با برگزاری مراسمی تحویل زمین به این سه هزار خانوار انجام می‌شود.

وی در خصوص برنامه این اداره کل برای سایر ثبت‌نام کنندگان در این طرح که نزدیک ۴۰ هزار نفر هستند، بیان کرد: هزار واحد قبلاً واگذار شده است و سه هزار واحد هم در برنامه واگذاری است. تلاش ما این است در یک برنامه فشرده یک ساله و تا پایان سال ۱۴۰۳ در خصوص ثبت‌نامی‌هایی که تاکنون انجام شده‌اند با اولویت‌بندی، تکلیف قانونی خود را انجام دهیم و به تعدادِ نفراتی که ثبت‌نام کردند زمین تأمین شود و در اختیار هم استانی‌ها قرار بگیرد.

بیات منش گفت: در استان خوزستان میانگین ثبت نام‌هایی که انجام شده نسبت به نرم کشوری و برش جمعیتی استان به نسبت جمعیت کشور، چهار برابر بیشتر بوده است.

منبع/مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار