فرمانده انتظامی استان فارس از دستگیری زن و شوهری در مشهد و سمنان خبر داد که با وعده پوچ پرداخت سودهای کلان، ۴۰۰ میلیارد تومان از شهروندان کلاهبرداری کرده بود.
کد خبر: ۱۱۵۶۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳ 28 February 2024

تابناک فارس به نقل از مهر:سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: در پی ارجاع چندین پرونده و شکایت شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از آنان از طریق اقدامات پوچ تجاری و شرکت در راه‌اندازی کارخانه صنایع غذایی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی بیان داشت: در این پرونده مالباختگان از طریق آگهی‌های پوچ و فریبنده مسئولین شرکت مبنی بر انجام اقدامات تجاری و راه اندازی کارخانه صنایع غذایی و تراش‌های قیمتی و ساخت و ساز و … نسبت به واریز وجه به حساب آنان اقدام می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: کلاهبرداران (زن و شوهر) با ترفندهای زیرکانه و از روش‌های متداول پرداخت سود به عده‌ای اندک استفاده و مردم را به خرید مجدد سهام و سرمایه‌گذاری ترغیب اما در ادامه پس از دریافت مبالغ هنگفتی حدود ۴۰۰ میلیارد تومان، دیگر به هیچ طریق پاسخگوی مراجعان و مالباختگان نبوده‌اند و به مشهد و سمنان متواری می‌شوند.

سردار حبیبی خاطرنشان کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان فارس پس از اخذ نیابت قضائی به سمنان و مشهد اعزام و با همکاری کارکنان پلیس امنیت اقتصادی آن استان‌ها مخفیگاه متهمین را شناسایی و آنان را دستگیر می‌کنند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه متهمین تاکنون حدود ۴ بیلیون ریال (۴۰۰ میلیارد تومان) با ترفندهای تبلیغی دروغین و وعده پرداخت سودهای هنگفت ماهیانه و سالیانه از ۹۰۰ نفر کلاهبرداری کرده‌اند، گفت: زن و شوهر کلاهبردار برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

وی عنوان داشت: افراد سودجو غالباً از سادگی و زود باوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند، لذا از شهروندان و کاربران انتظار داریم به تبلیغات اغوا کننده و دروغین در شبکه‌های اجتماعی اعتماد نکنند و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند تا مورد کلاهبرداری قرار نگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار