سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم شرایط و نحوه اخذ تسهیلات وام کمک ودیعه مسکن تا سقف ۱۵۰ میلیون تومانی در قم را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۵۶۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۴ 28 February 2024

به گزارش تابناک قم، مهران اسدی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اعطای این تسهیلات ضمن کمک به مستاجرین و تامین ودیعه مسکن آغاز و مرحله جدید ثبت نام آن نیز به تازگی به استان ها ابلاغ شده است.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم تصریح کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات وام ۱۵۰ میلیونی ودیعه مسکن ابتدا می‌بایست در سامانه saman.mrud.ir بخش تسهیلات ودیعه نام نویسی و مراحل و روند ثبت نام را طی کرده و مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنند.

اسدی ابراز داشت: متقاضیات بایستی از اجاره نامه رسمی یا اجاره نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و کد رهگیری و حداکثر ۶ ماه قبل از ثبت درخواست متقاضی در سامانه دارا باشند.

وی عنوان داشت: درخواست کننده و همسر وی متعهد هستند که در زمان ثبت نام، فاقد مسکن و یا زمین مسکونی ملکی بوده و درصورت احراز مالکیت آنان شود از فرآیند پرداخت تسهیلات حذف می‌شوند.

اسدی با اشاره به اینکه متقاضی دریافت تسهیلات باید متاهل باشد، گفت: این وام در صورت تامین اعتبار از سوی بانک‌ها، به زنان مجرد بالای ۳۵ سال و مردان مجرد بالای ۴۵ سال سن نیز تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بازپرداخت این تسهیلات حداکثر ۵ ساله خواهد بود، توضیح داد: شرایط پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن تابع قوانین مصوب و ابلاغی بانک ها بوده و چنانچه متقاضی دارای تسهیلات جاری در حوزه مسکن باشد، با درخواست وی موافقت نمی‌شود.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار کشور و در راستای حمایت از مستاجرین کم درآمد، سقف مبلغ کمک ودیعه مسکن در مراکز استان‌ها مانند شهر قم ۱۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرهای استان ۱۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار