معاون استاندار یزد با اشاره به ثبت بالغ بر ۲۰۰ درخواست اعزام صندوق سیار اخذ رای، گفت: ۱۸۵ صندوق سیار در سطح استان یزد مشغول به اخذ آرای مردم هستند.
کد خبر: ۱۱۵۶۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵ 01 March 2024
 
 
 
 
به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، محمدحسین پارسائیان دقایقی قبل با حضور دوم خود در ستاد انتخابات استان یزد، اظهار داشت: بر اساس قانون انتخابات از 8 صبح تا 18 برگزار می‌شود، اما طبق تجربه در ادوار مختلف، امکان تمدید آن وجود دارد و به اطلاع مردم می‌رسد.
 
وی با بیان اینکه 867 صندوق اخذ رای در استان یزد داریم که 185 مورد آن صندوق‌های سیار و مابقی صندوق‌های ثابت هستند، گفت: 228 صندوق ما هم روستایی هستند.
 
معاون منابع انسانی استانداری یزد خاطرنشان کرد: صندوق‌های سیار برای دو بحث مناطق با آرای محدود از جمله کارخانه‌ها و مناطق خارج از شهر و همچنین افراد دارای شرایط و بیماری‌های خاص در مناطق مختلف استان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
پارسائیان افزود: با توجه به اینکه صندو‌ق های سیار ما در مراکز شهرها تعداد پایینی دارند و با توجه به ضوابط قانونی که در این زمینه وجود دارد، از هفته قبل با مراکز خاص از جمله بهزیستی و بنیاد شهید مکاتباتی انجام داده‌اند و اسامی افراد گرفته شده است.
 
وی گفت: با این وجود با توجه به اینکه حجم درخواست‌ها تاکنون بیش از 200 مورد بوده، ممکن است به دلیل محدودیت تعداد صندوق‌ها امکان رای گیری از همه این افراد وجود نداشته باشد و از مردم می‌خواهیم تا جایی که ممکن است به شعب اخذ رای مراجعه کنند و تنها در موارد بسیار خاص درخواست صندوق سیار بدهند.
 
معاون منابع انسانی استانداری یزد ادامه داد: : مشارکت مردم یزد در انتخابات تاکنون قابل قبول و خوب بوده و امیدواریم که این روند بهتر و بیشتر شود.
 
وی خاطرنشان کرد: معیارهای انتخاب نماینده خوب توسط مقام معظم رهبری به کرات مطرح شده و شاخص‌های مهمی از جمله ساده زیستی، پرکاری و نپرداختن به تشریفات و تجملات، شناخت درد مردم و اجتماع از سوی ایشان مطرح شده است.
 
رئیس کمیته پشتیبانی ستاد انتخابات استان یزد به برودت هوای نقاط مختلف استان یزد اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه نگرانی داشتیم که به دلیل برودت هوا دسترسی به شعب اخذ رای در نقاط کوهستانی سخت شود اما خوشخبتانه هم شعب با حضور پرشور مردم همراه بود و هم استقبال بسیار خوبی از سوی مردم در این شرایط برفی انجام شد.
 
پارسائیان خاطرنشان کرد: در برخی از شعب صف رای بسیار طولانی است و حتی تا نیم ساعت زمان لازم است که نوبت به افراد برای رای گیری برسد و این نشان از بصیرت بالای مردم استان و کشور است.
 
وی گفت: با فرمانداران تمام شهرستان ها ناوگان حمل و نقل شعب سیار را برنامه ریزی کردیم و مرسوم در شعب اخذ رای سیار این بود که معمولا از یک دستگاه مینی بوس یا ون به همراه یک دستگاه خودرو سواری استفاده می شد در این دوره به دلیل شرایط جوی خاص، از دیشب و به دلیل کولاک به وجود آمده ناچارا برنامه ریزی صورت گرفت و شرایط ناوگان تغییر پیدا کرد.
 
رئیس کمیته پشتیبانی ستاد انتخابات استان یزد ادامه داد: به جای می‌نی بوس ها و ون‌ها در خیلی از شعب سیار، خودروهای عملیاتی را جایگزین کردیم به علاوه اینکه از شب گذشته تمهیداتی اندیشیده شده که خودروهای اعزام شده به مناطق کوهستان زنجیرچرخ داشته باشند و بتوانند در این مسیر حرکت کنند.
 
انتهای پیام/781/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار