کد خبر: ۱۱۵۶۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۶ 01 March 2024

هما خوزستان

مینا فراز

خوزستان سرزمین ایثار مقاومت دلاوری رزمندگان در طول انقلاب اسلامی دوران دفاع مقدس دفاع از حرم و حریم اهل بیت است انجام کارهای فرهنگی هنری که رنگ و بوی ایثار و شهادت داشته باشد برای این استان که هنوز آثار زخم به جا مانده از دوران دفاع مقدس را بر تن خود دارد کمی سخت به نظر می‌رسد.

از آنجایی که می‌گویم زبان هنر برای بیان بعضی حقایق بهتر است و گویاتر است چه هنر از نوع تجسمی باشد و چه نمایشی انجام فعالیت های هنری مذهبی هنری که رنگ و بوی آیینی و حماسی دارد برای مردم همیشه جذاب بوده و به گونه‌ای که این فعالیت‌ها را به صورت جدی دنبال می‌کنند.

برای ارج نهادن به مقام شهدا در طول سالیان از زمان خلقت انسان تا عصر حاضر برنامه‌های هنری متعددی اجرا شده است که هر کدام علاقمندان خاص خود را داشته و توانسته طیفی از مخاطبان را جذب خود نماید. اکران نمایش بزرگ آستان عشق در استقبال از کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان خوزستان در کلانشهر اهواز انجام شد این نمایش برای مردم به مدت ۱۰ شب اجرا می‌گردد.

آستان عشق با همکاری سپاه ولیعصر(عج) خوزستان و مجموعه‌ای از دستگاه‌های خدمت‌رسان خوزستان، در محل کنگره شهدای خوزستان آغاز به کار کرد.

این نمایش حماسی و معنوی شب ها به صورت زنده روی آنتن می رود و قرار است در این شب ها که منتهی به کنگره ملی ۲۴ هزار شهید خوزستان است، ویژه برنامه های مختلفی در راستای فرهنگ ایثار و مقاومت اهل بیت (ع) ، مظلومیت ائمه اطهار ، مجاهدت های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و همچنین رشادت های مدافعان حرم و گرامیداشت شهدای فلسطین به نمایش گذاشته شود.

در این نمایش جمعی از هنرمندان سربازان جهت ادای دین و تجدید بیعت با آرمان‌های شهدا وارد عرصه هنر شده و نمایش‌های متعددی را برای علاقه‌مندان به اجرا در می‌آورند. همچنین سامانه http://NAMATICKET.IR نیز برای ثبت‌نام تماشای این نمایش تعریف شده و علاقه‌مندان با نام نویسی و درج کدملی برای ثبت‌نام در نظر گرفته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار