منتخب مردم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:
منتخب مردم استان قم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: من نماینده همه مردم هستم، آدم هیچکس نیستم، به هیچکس تعهد ندادم و سخنگوی مجمع هم افزایی هم نیستم، من منان رییسی هستم؛ وظیفه نوکری همه مردم را دارم حتی افرادی که پای صندوق نیامدند.
کد خبر: ۱۱۵۷۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۶ 05 March 2024

به گزارش تابناک قم، محمد منان رئیسی منتخب مردم قم برای مجلس دوازدهم در نشست خبری با رسانه ها پیرامون ورودش به عرصه انتخابات عنوان کرد: حدود ۶ ماه پیش دوستان‌ انقلابی و بویژه مجمع هم افزایی از ما خواستند جهت شرکت در انتخابات ثبت نام‌کنیم و عنوان کردند که برای حضور در لیست می خواهند دستشان باز باشد.

در ادامه مسیر پس از تثبیت شدنم در‌ لیست هم افزایی در برخی لیست های دیگر بودم که از این‌ باب متهم به وسط بازی شدم اما اینطور نیست؛ بنده با هر لیست یا تشکلی که در‌چها رچوب انقلاب و گفتمان رهبری باشد مشکلی ندارم.

دست گذاشتن روی درد مردم یکی از دلایل انتخابم بود

وی یکی از دلایل انتخابش توسط مردم را مسیر گفتمانی اش عنوان کرد و گفت: بنده دست روی درد مردم‌ گذاشتم، طبق آمار و نظرسنجی ها حوزه مسکن و تامین مسکن یکی از دغدغه های اصلی مردم است و مردم شخصی که به دغدغه ها و مشکلاتشان اهمیت بدهد را قطعا می‌پذیرند‌.

وی ادامه داد: بنده آدم‌ سیاسی نیستم و با گروه های سیاسی هم نیستم اینکه به بنده می‌گویند شما پدیده انتخابات هستید را شنیده ام، اما نمیدانم حتی پدیده را چگونه می نویسند.

رییسی پیرامون گفتمان و تخصصش در حوزه مسکن تشریح کرد: امروز بزرگترین مانع برای مسکن ویلایی جهل مرکب است، متاسفانه در بین مدیران و متولیان تفکر اشتباهی شکل گرفته است که اداره شهر عمودی به صرفه تر از شهر افقی است و دلیل آن هم دیده شدن هزینه های آشکار بجای هزینه های پنهان است اما نمیدانند هزینه آسیب های اجتماعی و زیست محیطی و غیره بیشتر از هزینه های آشکار است و بر این مطلب در ادامه مسیرم پافشاری می کنم و هرجا لازم‌ باشد با بزرگان و مدیران حوزه شهرسازی حاضر به مناظره هستم.

زاکانی مرد شریفی است اما شهرداری جایش نبود

منان رئیسی پیرامون شایعه استعفایش از شهرداری تهران عنوان کرد: در حوزه شهرداری تهران مدتی را با آقای زاکانی کار کردم، ایشان را مرد شریف و صریح النفسی میدانم و برایم قابل احترام است اما معتقدم رفتن ایشان به شهرداری اشتباه بود چرا که جای ایشان شهرداری نبود چرا که شهرداری مسوولی از جنس اجرایی میخواد، آن هم شهرداری تهران که اداره اش گاهی از یک‌ وزارتخانه هم سخت تر است و دوما مردم قم به ایشان اعتماد کردند و پشت کردن به این اعتماد صحیح نبود.

وی ادامه داد: شایعاتی وجود داشت که بنده در دو سال اخیر ۷ مرتبه استعفا کردم؛ اما بنده حتی از شهرداری هم استعفا نکردم بلکه در مسیر همکاری ام بخاطر انتقادات زیاد به نحوه درآمدزایی شهرداری تهران بویژه در تراکم فروشی به نتیجه رسیدم نمی توانم با سیاست های دوستان سازگاری داشته باشم و چندباری خصوصی و در جلسه شورای معاونین نظراتم را مطرح کردم که در نهایت هم بنده و هم مدیران ارشد به نتیجه رسیدیم ادامه این همکاری امکان نیست و در نهایت تصمیم را در پایان همکاری دیدیم که پس از این قطع همکاری پیشنهاداتی را از سوی دولت جهت فعالیت در پست معاونت وزیر راه و یا فعالیت در حوزه شهرداری داشتم‌.

پشتوانه ام ۱۰۰ هزار رای مردم است

رییسی در پاسخ به این‌ سوال که احتمال جابجایی شما از نمایندگی قم به دولت یا هر پست دیگری وجود دارد گفت: بنده تازه آمده ام، کجا بروم؟ لازم است که ذکر‌ کنم امروز پشتوانه‌ ام برای فعالیت ۱۰۰ هزار رای مردم قم است.

متعلق به هیچ‌ حزب و تشکلی نیستم/با شورای اصولگرایان به جهت حضور موثرین استان مصاحبه کردم

منان رییسی در ادامه‌ سوالات خبرنگاران پیرامون تعلقش به احزاب یا تشکلات سیاسی گفت: آدم سیاسی نیستم‌ و از آنجایی که حوزه فعالیتم ویژه در دانشگاه بود، پس از ثبت نام در انتخابات به این‌ نتیجه رسیدم که باید با موثرین و ظرفیت های سیاسی قم آشنایی بیشتری داشته باشم و از آن جهت که شورای هماهنگی را یک ظرفیت میدیدم و معتقد هستم دور میز شورای اصولگرایان ۲۰ نفر از موثرین استان حاضر بودند برای آشنایی بیشتر در مصاحبه این شورا حاضر شدم.

وی ادامه‌ داد: بنده برای بزرگان شورای اصولگرایان احترام ویژه ای قائلم اما به برخی هم نقد دارم که ترجیح میدم این مسائل را باز نکنم چرا که انتخابات تمام شده است اما معتقدم این افراد از وفاداران به نظام هستند و در دایره ای هستند که رهبر معظم انقلاب یکماه پیش از انتخابات آنان را جزو خواص و تاثیر گذاران داستند و برای مشارکت حداکثری به آنان تذکر دادند و گفتند موثرین و وفاداران به نظام باید پای کار انتخابات بیایند.

رییسی افزود: برخی‌پیرامون حضور من در مصاحبه این شورا انتقاداتی را وارد کردند و به نوعی برخورد کردند که نعوذ باالله انگار این افراد با سران صهیونیست نشسته اند که نباید با آنان جلسه میگذاشتم؛ حضور بنده در آن جلسه و مصاحبه فرصتی بود برای معرفی خودم و برنامه هایم و از پیش میدانستم بعید است در آن لیست قرار بگیرم و آن ها هم از من پرسیدند اگر محدودیت برایم قائل بشوند چه تصمیمی خواهم‌گرفتم که صراحتا اعلام کردم تصمیم ندارم محل اختلاف لیست ها بشوم.

نماینده مردم قم در دوره دوازدهم‌ مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کوچکترین توهینی به افراد لیست شورا ندارم و نخواهم داشت چرا که آقای مقومی برادر بزرگتر من است، هم تخصص من است و همچنین آقایان روانبخش و اسلامی استاو و عزیز بنده هستند اما باید اعلام‌کنم که به صحنه گردانی پشت این لیست انتقاد داشتم چرا که من در مصاحبه اول شورا ۱۶ رای داشتم و چهارم بودم اما بعد به رتبه ۷ و ۸ تنزل پیدا کردم اما امروز تمام مسائل تمام شده است و لازم است ذکر کنم موثرین این شورا همانند آقای امیر ابادی و آقای خلج به بنده تبریک گفتند که از آن ها ممنونم و از این بزرگواران تقاضای دعای خیر دارم.

من منان رییسی هستم

محمد منان رییسی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: من نماینده همه مردم هستم، آدم هیچکس نیستم، نماینده همه مردم هستم به و هیچکس تعهد ندادم من سخنگوی هم افزایی هم نیستم، من منان رییسی هستم؛ وظیفه نوکری همه مردم را دارم حتی افرادی که پای صندوق نیامدند.

ارزیابی ام از شهرداری های کشور مثبت نیست

منان رییسی در پاسخ به سوال خبرنگاران پیرامون ارزیابی اش از عملکرد شهرداری قم گفت: ارزیابی من از شهرداری قم و سایر شهرداری های کشور مثبت نیست، آقای شهردار سال ها زحمت کشیده است اما سیستم مدیریت شهری ما در کلان کشور مشکل دارد و باید به جای شهرداری پیشرفت محور به سمت شهرداری توسعه محور برویم.

وی ادامه داد: در توسعه شهری نگاه ما باید به جمله رهبری باشد که فرمودند بلند ترین برج منطقه در تو سری خور ترین کشور منطقه است، ساخت تقاطع و پل زمانی خوب است که زندگی مردم از درون نابود نشود اما معتقدم امروز سبک و مدل توسعه شهری در هیچ نقطه ای از کشور آنقدر شایسته نیست که بتوانیم آن را به عنوان مدل موفق معرفی کنیم و حاضرم پیرامون این مسئله و توسعه شهر های عمودی و افقی با مسوولان و متولیان مناظره کنم.

منان رییسی: خطکش ها باید عوض شود

منتخب مردم قم ادامه داد: امروز معیار ما در مدیریت شهر ها باید پیشرفت باشد نه توسعه، بنده نمره خوبی به شهردار قم و خیلی از شهردار ها نمیدهم اما عقیده دارم در مسیر معیار سنجی ها خطکش ها باید عوض شود.

منوریل کوه یخی است که سرمایه اجتماعی نظام را آب می کند/ منوریل باید هرچه سریعتر توسط دولت تکمیل و راه اندازی شود

منان رییسی در ادامه با اشاره به وضعیت پروژه نیمه کاره منوریل در قم و نیاز به تعیین‌و تکلیف آن عنوان کرد: منوریل در نگاه اول و با نگاه به هزینه های آشکار راه اندازی اش خوب نیست اما با دید هزینه های پنهان منوریل چیست؟؛ منوریل روز به روز سرمایه های اجتماعی انقلاب را مثل کوه یخ آب می کند و به نمادی برای ناکارآمدی تبدیل شده است که جمع آوری این‌ چند همت هزینه درست نیست اما رها کردن آن هم موجب لطمه زدن به توان نظام در شهر مرکزی انقلاب اسلامی است و بنابر این منوریل باید هرچه سریعتر توسط دولت تکمیل و راه اندازی بشود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار