مدیرعامل آب و فاضلاب کرمانشاه خبر داد؛
مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه از تنش زدایی آبی بیش از ۸۶۰ روستا تا پایان سال ۱۴۰۵ در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۸۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰ 10 March 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، رضا داوودی ظهر امروز (۲۰ اسفندماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: تا پایان نیمه اول سال ۱۴۰۵ به شرط تأمین اعتبار کافی ۸۶۰ روستا تنش زدایی شده و به مدار بهره‌برداری وارد می‌شوند.

 

وی افزود: قرارداد نخست مشتمل بر ۳۴۹ روستا است که در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در حال اجرا است.

 

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: با کمک استاندار کرمانشاه قرارداد دوم شامل ۵۱۱ روستا، در سال ۱۴۰۲ ابلاغ شده که استان کرمانشاه در قالب محرومیت زدایی جز پیشروترین استان‌ها در کشور است.

 

وی ادامه داد: پروژه‌ها در کل استان در حال اجرا هستند و پیشرفت خوبی دارند، با یاری خدا پس از سه سال در کل استان تنش روستایی نخواهیم داشت.

 

وی عنوان کرد: در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ تا پایان ۱۴۰۲، ۷۰۳ روستا در حوزه اجرا وجود داشته که از این میزان ۳۱۲ روستا در حال حاضر آماده افتتاح است، در مجموع ۴۱۲ کیلومتر لوله گذاری، ۱۳۰ باب مخزن و ۴۸ ایستگاه پمپاژ اجرا شده است.

 

این مقام مسئول ابراز کرد: تنش زدایی شهرستان‌های کنگاور، هرسین، صحنه، سنقر و اسلام آبادغرب توسط سپاه استان و هر شهرستان دیگر توسط قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف در حال اجرا است.

 

وی ادامه داد: بیشترین محرومیت در منطقه سر فیروز آباد وجود داشته که در قالب ۲ پروژه امام علی یک، شامل حدود ۲۳ روستا و پروژه امام علی ۲، شامل ۵۴ روستا بهره‌مند می‌شوند و هر ۲ پروژه در سال ۱۴۰۳ به اتمام می‌رسد.

 

داوودی در خصوص مشکلات آب و فاضلاب استان کرمانشاه افزود: یکی از مشکلات معارضین محلی متعدد هستند که باعث کندی و یا توقف در پیشرفت پروژه‌ها می‌شوند.

 

بهرمندی بیش از ۳۵۰ روستا از آب سالم پیش از تابستان سال آینده

 

داوودی تاکید کرد: کرمانشاه در حوزه محرومیت زدایی در کشور رتبه یک را دارا بوده و با ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی فعال‌ترین پروژه‌ها مربوط به استان کرمانشاه است.

 

وی ادامه داد: در قالب آبرسانی روستایی در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، ۶۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است، کیفیت آب مصرفی مردم حائز اهمیت است.

 

داوودی تشریح کرد: هر روز تست کلر زنی در همه استان توسط تیم تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی و تیم آب و فاضلاب استان کرمانشاه صورت می‌گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: در استان کرمانشاه ۱۶ شهر دارای تنش آبی هستند، شهر سرمست، بانوره، میرآباد و نوسود که سالیان سال با مشکل آب مواجه بودند برای قبل از تابستان سال ۱۴۰۳ آب این چهار شهر به صورت کامل پایدار می‌شود.

 

این مقام مسئول در پایان گفت: شهرهای دارای اولویت‌ شامل شهر کرمانشاه، هرسین، جوانرود، کرند غرب و کنگاور هستند، بهره‌برداری مخزن سه هزار متر مکعبی، خط انتقال و خط آب بر تا پایان فروردین ۱۴۰۳ و رفع تنش آبی در تمام نقاط هرسین از اولویت‌های استان است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار