مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان با اشاره به اینکه تربیت هنرمندان متعهد مسجدی مورد هدف ماست گفت: ما به دنبال این هستیم بتوانيم از طریق مساجد هنرمندان ارزشي تحويل جامعه دهيم تا ارتقاي ارزش‌هاي ديني، اسلامي و مذهبي صورت گیرد.
کد خبر: ۱۱۵۸۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸ 11 March 2024

به گزارش تابناک از همدان ، حجت الاسلام علی عزیزی ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته به مناسبت 18 اسفندماه سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اظهار کرد: در سال 1371 شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای اجرایی کرد که در مساجد کشور مراکز کانون‌های فرهنگی هنری تاسیس شوند.
وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در خصوص جذب جوانان و ارتقای سطح فرهنگی و هنری مساجد فعالیت‌هایی دارند گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران، انقلاب اسلامی از مساجد شکل گرفت و رشد کرد و نقش آن بسیار حائز اهمیت است.
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان با اشاره به اینکه امام خمینی(ره)، معمار کبیر انقلاب اسلامی در تمام موضوعات خود توجه خاصی به مساجد داشتند و همواره در بیانات خود تاکید داشتند که مساجد را رها نکنید افزود: ایشان فرمودند که مسجد سنگر است و برای اسلام مساجد باید حفظ شوند و در دوران دفاع مقدس سنگر را سرباز حفظ می‌کرد و از این رو تربیت سرباز در مساجد شکل می‌گیرد.
وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری نیز در سال 91 در خراسان شمالی در دیدار علما، روحانیون و مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سفارش داشتند که کانون‌های مساجد را فراموش نکنید و با همکاری بسیج کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فعالیت موثری دارند، برای مساجد کار کنید، فکر کنید و فعالیت‌های متناسب با نسل جوان در این کانون‌ها داشته باشید.
حجت‌الاسلام عزیزی با بیان اینکه درابتدای تاسیس کانون‌های مساجد در استان 12 کانون شروع به فعالیت کرد و اکنون بیش از 600 کانون در استان رسیده است گفت: تمام این کانون‌ها ثبت شده است.
وی با اشاره به اینکه اگر در مساجد کار تشکیلاتی انجام ندهیم کار فرهنگی قابل قبول ارائه نخواهد شد افزود: در این راستا ستاد کانون‌های مساجد استان در سال‌های گذشته رتبه‌های اول تا سوم کشوری را به دست آورد و در حال حاضر نیز در جهت رشد و ارتقای کانون‌ها فعالیت‌های متنوعی در حال اجرا دارد که از جمله می ‌توان به تاسیس کانون‌های تخصصی ویژه خواهران اشاره کرد.
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان با بیان اینکه کانون‌های مساجد اقدام به تاسیس کانون‌های تخصصی ویژه خواهران نموده است که در اولین قدم 30 کانون در استان همدان تاسیس شد بیان کرد: در تلاشیم این تعداد به 100 کانون ارتقا یابد.
وی با اشاره به اینکه ما دو فعالیت را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم و خوشبختانه در حال انجام است خاطرنشان کرد: فعالیت و تاسیس گروه‌های مختلف سرود در مساجد مورد توجه جدی قرار گرفته است.
حجت‌اسلام عزیزی با بیان اینکه جوانان از طریق سرود وارد مجموعه‌های مساجد و جذب فعالیت‌های این نهاد می‌شوند اضافه کرد: خوشبختانه در استان گروه‌های سرود خوبی فعال هستند که در کشور نیز حرف اول را می‌زنند.
وی تاسیس گروه‌های نمایشی تئاتر شبستان را از دومین فعالیت‌های مجموعه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در این روزها برشمرد و گفت: در حال حاضر اختتامیه نمایش تئاتر شبستان در تهران در حال برگزاری است و در استان‌های نیز طرحی پیگیری می‌شود که تلاش می‌کنیم از طریق تئاتر شبستان مفاهیم، مذهبی، اعتقادی و اجتماعی در مساجد اجرایی و ترویج دهیم تا در آینده هنرمندان متعهد مسجدي تحويل مساجد و جامعه شوند.
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان با بيان اينكه هنر نمايش بچه‌هاي مسجد از تحولات كانون‌هاي مساجد است افزود: از فعاليت‌هاي كانون‌هاي مساجد اين است كه كانون‌هاي تخصصي راه‌اندازي شده‌اند كه مي‌توان به كانون تخصصي قرآن، نمايش و خواهران با هدف جذب حداكثري نسل جوان به مساجد اشاره داشت .
وي با اشاره به اينكه مساجد بايد هيات‌ امناي به روز و همراه داشته باشند عنوان كرد:‌ در راستاي اعتلاي فرهنگ و هنر مسجدي هيات امنا بايد با مجموعه مسجدی همكاري لازم را داشته باشند.
حجت الاسلام عزيزي خاطرنشان کرد: نگاه ما به كانون‌هاي مساجد اين است كه در آينده بتوانيم هنرمندان ارزشي تحويل جامعه دهيم تا ارتقاي ارزش‌هاي ديني، اسلامي و مذهبي از طريق هنرمندان مسجدي و متعهد به مسجدي در جامعه ترويج يابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار