مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان درباره تعداد جانبازان ۱۳ دی‌ماه کرمان گفت: ۱۲۳ نفر طی دو مرحله تحت پوشش جامعه ایثارگری ما قرار گرفتند و حدود ۳۵۰ نفر دیگر در حادثه حضور داشتند که باید مراحل قانونی برای تحت پوشش قرار گرفتند، را طی کنند.
کد خبر: ۱۱۵۸۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۸ 11 March 2024

به گزارش تابناک کرمان، سعید ایرانمنش عصر امروز ۲۱ اسفندماه در نشست خبری به مناسبت روز شهید اظهار کرد: تا این لحظه ۹۶ نفر در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان به شهادت رسیده‌اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان بیان کرد: با احتساب شهدا و مجروحان حادثه ۱۳ دی ماه در استان کرمان ۶۶۷۹ شهید و ۲۱ هزار و ۵۰۹ نفر نیز جانباز داریم که ۱۷۹ نفر آن‌ها بالای ۷۰ درصد جانبازی دارند.

وی با اشاره به برگزاری یادواره کشوری شهدای غریب در سال آینده اظهار کرد: شهدای غریب به شهدای که در حین اسارت به شهادت رسیدند، گفته می‌شود لذا ۳۲ شهید غریب در استان کرمان داریم و در کل کشور جوان‌ترین شهید غریب شهید صادق‌زاده اهل زرند است.

ایرانمنش در ادامه سخنانش عنوان کرد: همه خانواده شهدا و ایثارگران تحت پوشش بیمه درمان بنیاد هستند که ۵۷ هزار ۵۰۰ نفر تحت پوشش بیمه ما قرار دارند.

وی با اشاره به طرح پایش سلامت خانواده شهدا و ایثارگران تصریح کرد: در سال گذشته حدود ۳۰۰۰ نفر پایش سلامت شده‌اند. در سال گذشته حق پرستاری برای ۳۲۰ نفر از افراد تحت پوشش تایید شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان عنوان کرد: در سال گذشته ۵۹۰ مورد واگذاری زمین به ایثارگران و همچنین ۱۳۴۰ معرفی وام مسکن ایثارگران در استان داشته‌ایم.

وی با یان این مطلب که سال گذشته هشت مورد تایید شهادت در استان داشتیم، تصریح کرد: استان کرمان در دوران کرونا هشت شهید سلامت داشته است.

ایرانمنش بیان کرد: در سال گذشته ۱۸۸۰ مورد پرونده ایثارگران جهت بررسی احراز جانبازی داشتیم که بیشتر آن‌ها مربوط به دوران جنگ تحمیلی بوده است.

وی ادامه داد: سال گذشته بانک اطلاعات فرهنگی خانواده شهدا به روزرسانی و اشکالات این سیستم رفع شده است.

ایرانمنش در پایان اظهار کرد: از فردا جزء خوانی قرآن همانند سال گذشته در گلزار شهدای کرمان آغاز می‌شود و برای شب‌های قدر و عید نوروز برنامه ویژه در این مکان خواهیم داشت.

وی با بیان این مطلب که طی چهار سال گذشته ۹۰۰ مورد ازدواج در گلزار شهدای کرمان داشتیم، افزود: زائرانی از ۷۰ کشور در این سال‌ها برای زیارت مرقد حاج قاسم سلیمانی به گلزار شهدای کرمان آمده‌اند.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار