فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل از مردم خواست از رهاسازی ماهی قرمز در آب‌های روان اجتناب کنند و همچنین دانه نهال را بجای سبزه بکارند.
کد خبر: ۱۱۵۸۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷ 13 March 2024

به گزارش تابناک اردبیل، هاشم میرزانژاد ۲۳ اسفند ماهی قرمز را دشمن محیط زیست برشمرد و گفت:با توج به اینکه ماهی قرمز گونه مهاجم است و از طریق اختلاط ژنی، قدرت تکثیر بالا و اشغال آشیانه دیگر آبزیان را در آب‌های جاری در خطر نابودی قرار می‌دهد، اظهار کرد: شهروندان در ایام نوروز از رهاسازی ماهی قرمز در طبیعت بپرهیزند و اگر این کار را در محل مناسب انجام ندهند، فاجعه‌آفرین خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: بهتر این است که ماهی قرمز خریداری نشود، اما اگر هم خریداری شد آن را در محل‌ها و استخر‌هایی که محیط زیست‌های استان در همکاری با شهرداری و دهیاری‌ها مشخص کرده‌اند، رها کنند و از رهاسازی آن در محیط زیست اجتناب کنند.

میرزانژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره رها شدگی سبزه‌ها و ایجاد آلودگی بصری در محیط زیست از هم استانی‌ها خواست بجای سبزه از دانه نهال استفاده کنند.

وی ادامه داد: با کاشت و سبز کردن دانه نهال‌ها مردم میتوانند بعد از عید آن‌ها را در طبیعت بکارند و در جهت درختکاری نیز اقدام مثبت نمایند.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار