استاندار خراسان شمالی بزرگترین دغدغه خود در استان را بحث آبرسانی و کاهش معضلات مرتبط با آن دانست.
کد خبر: ۱۱۵۹۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۸ 16 March 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد در جلسه شورای اداری خراسان شمالی که امروز، ۲۶ اسفند ماه برگزار شد، اظهار کرد: امسال اتفاقات بسیار خوبی برای رفع مشکلات استان اتفاق افتاد که از جمله آن‌ها می‌توانیم به تلاش برای کاهش تنش آبی به ویژه در روستا‌های استان اشاره کرد.

وی افزود: در حوزه زیرساختی به راه، گازرسانی و آبرسانی در شهرستان‌ها و روستا‌های مختلف استان پرداخته شد که بخشی از پروژه‌های آبرسانی باقیمانده طی سال آینده کامل می‌شود و قرارداد‌های جدید نیز در سال جدید منعقد خواهد شد؛ و ادامه داد: در بخش مخابراتی و اینترنتی نیز پروژه‌های فیبر نوری استان با تاکید بسیار در حال انجام است و تا پایان سه ماه نخست سال آینده اینترنت پر سرعت در مراکز شهرستان‌های استان به واسطه فیبر نوری خواهیم داشت.

استاندار خراسان شمالی همچنین به مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان نیز اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۱ سال از این سفر پر خیر و برکت گذشته است، اما برکات آن همچنان شامل حال استان می‌شود و امسال نیز پروژه‌های مختلفی از این محل جان دوباره گرفتند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به سد گلمندره، حوزه‌های علمیه خواهران و برادران، مدارس و ... اشاره کرد که امسال در مرحله آخر نیز ۱۰۰ میلیارد تومان برای مدارس نیز جزو مصوبات قرار گرفت.

به گفته حسین نژاد، در سال جدید باید استقرار ادارات در شهرستان‌های جدید و تأسیس و سایر شهرستان‌ها به صورت ویژه پیگیری شود.

وی بیان کرد: اعتبارات دستگاه‌های اجرایی و اداری خراسان شمالی طی امسال با همکاری دیوان محاسبات به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص پیدا کرد و برای سال جدید نیز ضروری است مدیران پیگیری لازم در این خصوص را داشته باشند تا شاهد جذب حداکثر اعتبارات باشیم.

وی همچنین بر ضرورت تبیین خدمات ارائه شده به مردم توسط دستگاه‌های مختلف تاکید کرد و ادامه داد: همه دستگاه‌ها باید به صورت مدون اطلاع‌رسانی اقدامات انجام شده را با هدف آگاهی مردم و توجه به جهاد تبیین انجام دهند.

استاندار خراسان شمالی به برگزاری انتخابات در استان نیز اشاره کرد و افزود: رتبه پنجم کشور در مشارکت انتخابات را به دست آوردیم. البته در تعداد جمعیت حائز شرایط شرکت در انتخابات، با کشور اختلاف آماری داشتیم و اگر این موضوع لحاظ می‌شد، رتبه ما دوم یا سوم کشور می‌شد.

وی در ادامه به در پیش رو بودن سال جدید اشاره کرد و گفت: ستاد تسهیلات نوروزی باید در ایام نوروز فعال باشد و بازرسی‌ها از بازار نیز ادامه یابد.

وی بیان کرد: دستگاه‌های خدمات رسان و امدادرسانی نیز باید در کنار ستاد مدیریت بحران در حالت آماده باش قرار داشته باشند و فراجا نیز هوشیاری همیشگی را لحاظ کند.

حسین نژاد با اشاره به وجود کالا‌های اساسی در بازار گفت: در حال حاضر هیچ کمبودی در تأمین اقلام اساسی، میوه و ملزومات مورد نیاز مردم برای شب عید وجود ندارد، اما باید بر بازار نظارت شود.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های متولی موجودی انبار‌های استان در خصوص اقلام و کالا‌های اساسی را بررسی کنند و اگر نیازمند تأمین بود، مجدداً شارژ شود.

نماینده و منتخب مردم ۶ شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: یکی از موضوعاتی که به صورت جدی دنبال می‌کنیم بحث راه بجنورد به جنگل گلستان است و در اولویت‌های ما قرار دارد.

سیدمحمد پاکمهر افزود: ۴ سال است که از راه باریکه‌ای بین حوزه انتخابیه در استان و مجلس شورای اسلامی در تهران در حال رفت و آمد هستم و پیگیر آن هستیم که راه سمنان به خراسان شمالی به شکل درست متصل شود تا در ادامه مشکلات مرتبط با آن نیز به اتمام برسد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه مدیران کل جدید استان از جمله نامور مدیرکل غله، فیروزه مدیرکل حراست استانداری، رمضان‌زاده مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری و همچنین محجوب مدیرکل بازرسی استانداری معرفی شدند.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار