رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به کلاهبرداری‌های تلفنی در ایام ماه مبارک رمضان تحت عنوان برنده شدن در برنامه‌های قرآنی، از شهروندان خواست به هیچ‌وجه به این‌گونه تماس‌های تلفنی توجه نکنند.
کد خبر: ۱۱۶۰۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲ 25 March 2024

به گزارش تابناک قم، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گفت: یکی از رایج‌ترین روش‌های کلاهبرداری در ماه مبارک رمضان، کلاهبرداری تلفنی با سوءاستفاده از عناوین رادیو معارف و رادیو قرآن می‌باشد، در این شیوه کلاهبردار با شهروندان تماس می‌گیرد و با عنوان اینکه از رادیو معارف یا رادیو قرآن تماس گرفته است، از افراد می‌خواهد که آیه‌ای را تلاوت کنند سپس با عنوان اینکه شما با تلاوت صحیح این آیه، برنده جایزه شده‌اید، سعی در باورپذیر شدن این کلاهبرداری دارند.

سرهنگ مهدی فرازپور افزود: کلاهبرداران با ترفند‌ها و شگرد‌های مختلف، شهروندان را مجبور به خواندن کد‌های دریافتی بر روی تلفن همراه خود می‌کنند و با فعال کردن برنامه‌های مورد نظر موجودی حساب اشخاص را به سرقت می‌برند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان ادامه داد: شهروندان با ادعا‌هایی از قبیل اینکه از رادیو یا صدا و سیما تماس گرفته شده، به گفته‌های مجرمان اعتماد نکنند، زیرا اگر شهروندان در سازمان معتبری برنده جایزه شوند، اسامی برندگان در سایت‌های رسمی آن سازمان درج می‌شود.

سرهنگ فرازپور با اشاره به حضور ۲۴ ساعته کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا در ارائه مشاوره و خدمات به هموطنان خاطر نشان کرد: تکیه بر دو اصل عدم واریز بیعانه و عدم اعتماد بر افراد ناشناس می‌تواند قوی‌ترین عامل پیشگیرانه در کلاهبرداری‌های رایانه‌ای قلمداد شود و کاربران فضای مجازی می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه موارد مشابه و مشکوک از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.gov.ir گزارش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار