رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان از انهدام باند سازمان یافته قاچاق «اوره» در استان خبر داد و افزود: تحقیقات جهت دستگیری همه عوامل دخیل در این پرونده قاچاق ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۶۰۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۹ 30 March 2024

به گزارش تابناک گلستان، سرهنگ عباسعلی پهلوانی نسب ظهر شنبه ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ در تشریح جزئیات این خبر، اظهار کرد: در پی اطلاعات واصله مبنی بر قاچاق سازمان یافته کود شیمیایی از نوع «اوره» و عرضه آن در سطح استان‌های شمالی و مرکزی کشور، طی چهار ماه اقدامات فنی و با اشراف اطلاعاتی، افراد و عوامل باند موصوف و مکان‌های نگهداری کالا‌های قاچاق شناسایی شدند.

وی با اشاره به موقعیت حساس صنعت کشاورزی در استان گلستان و حائز اهمیت بودن کود‌های شیمیایی در این صنعت، ادامه داد: طی هماهنگی به عمل آمده با مراجع قضایی در دو مرحله از دو دستگاه خودرو تعداد ۶۰۰ کیسه کود شیمیایی قاچاق از این باند کشف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان با تأکید بر اینکه در ادامه با رصد اطلاعاتی و اقدامات پلیسی، دو اکیپ از پلیس امنیت اقتصادی استان و انتظامی شهرستان گنبدکاووس تشکیل شد، افزود: پس از شناسایی یک دستگاه کامیون ولوو که بعد از بارگیری از انبار مربوطه در گنبدکاووس قصد انتقال محموله به خارج از استان را داشت، طی یک عملیات غافلگیرانه، کامیون مورد نظر توقیف و مقدار ۳۰۰ کیسه کشف شد.

وی به بازرسی از انبار باند مذکور اشاره و با بیان اینکه تعداد ۲۷۰ کیسه دیگر نیز از این انبار کشف شد، خاطرنشان کرد: سرشبکه اصلی این باند در منزل شخصی در گنبدکاووس دستگیر شد و راننده خودروی کامیون در تحقیقات صورت گرفته به ۳۰ مرحله انتقال و جابجایی کود شیمیایی به صورت غیرقانونی، با بارنامه جعلی به خارج از استان گلستان اعتراف کرده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان با بیان اینکه تحقیقات جهت دستگیری سایر عوامل دخیل در پرونده همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: در مجموع طی سه مرحله عملیات پلیسی چهار متهم دستگیر، سه دستگاه خودرو توقیف و بیش از ۵۰ تن کود شیمیایی قاچاق کشف و تحویل مراجع ذیصلاح شد و تلاش‌ها برای دستگیری سایر اعضای این باند ادامه دارد.

برچسب ها: گلستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار