کد خبر: ۱۱۶۱۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸ 04 April 2024

تامین امنیت آحاد مردم اولویت پلیس است/ برخورد جدی با جرایم اقتصادیتامین امنیت آحاد مردم اولویت پلیس است/ برخورد جدی با جرایم اقتصادیتامین امنیت آحاد مردم اولویت پلیس است/ برخورد جدی با جرایم اقتصادیتامین امنیت آحاد مردم اولویت پلیس است/ برخورد جدی با جرایم اقتصادی

تابناک/گیلان جانشین فرمانده انتظامی گیلان، ایجاد و تامین امنیت آحاد مردم را اولویت پلیس دانست و عنوان کرد: برخورد با پدیده شوم مواد مخدر نیز جزو اولویت‌هاست و از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۴۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر را در استان کشف کرده ایم به گزارش خبرنگارتابناک گیلان.

سردار حسین حسن پور در مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان لنگرود، برقراری نظم و امنیت برای مردم را افتخار نیروی انتظامی دانست و اظهار کرد: امنیت در همه جوامع بشری از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به اهمیت امنیت و آرامش جان و مال و ناموس مردم، افزود: امنیت شرط زندگی است و اگر امنیت نباشد اصلا پیشرفت حاصل نمی‌شود؛ امروز به پشتوانه مردم یک امنیت مطلوب در جامعه اسلامی ما حاکم است و این امنیت را مدیون خون پاک هزاران شهیدی هستیم که در این راه ریخته شده است.

جانشین فرمانده انتظامی گیلان امنیت را خرد جمعی دانست و عنوان کرد: برای تامین و برقراری امنیت همه باید پای کار باشند؛ در طول ۴۵ سال گذشته شاهد توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی بودیم که با هدف از بین بردن امنیت نظام طراحی شده است.

حسن پور با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، اضافه کرد: آمریکای جنایتکار و اسرائیل خبیث براساس عرف دنیا حق ندارند به سفارت و کنسولگری‌ها حمله کنند، اما در این اقدام شوم بهترین و پر تلاش‌ترین سرداران و سربازان نظام به شهادت رسیدند و قطعا به دست با کفایت نیروهای مقاومت و حماس و حزب الله، سیلی محکمی به دشمنان خواهیم زد.

وی با بیان اینکه نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی برای خنثی کردن تهدیدات دشمنان تلاش می‌کنند، گفت: دشمنان از امنیت نظام و کشور ما خشمگین هستند، اما خون‌های پاک شهدا اجازه نمی‌دهد به امنیت ما لطمه وارد شود.

جانشین فرمانده انتظامی گیلان، شهرستان لنگرود را ولایی و جهادی و انقلابی دانست و بیان کرد: جانفشانی سربازان نظام جایگاه امنیت کشور را بالا برده است؛ در خط مقدم این خدمتگزاری نیز شاهد حضور نیروهای مردمی و بسیجیان و سپاهیان هستیم که کمک کار برقراری امنیت هستند.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب، تضعیف پلیس را به معنی تقویت مجرمین دانست و تاکید کرد: نیروی انتظامی برای برقراری امنیت ترسی از دشمان ندارد و مدافع و ادامه دهنده راه شهدا هستیم.

حسن پور ایجاد و تامین امنیت آحاد مردم را اولویت پلیس دانست و عنوان کرد: برخورد با پدیده شوم مواد مخدر نیز جزو اولویت‌هاست و از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۴۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر را در استان کشف کردیم.

وی دستگیری معتادین متجاهر و خرده فروشان و برخورد با جرایم به ویژه سرقت را مطالبه مردم دانست و گفت: با اقدامات پیشگیرانه پلیس تاکنون، در پیشگیری از وقوع جرایم شاهد کاهش ۲۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم؛ مقابله با اراذل و اوباشی که ایجاد ناامنی می‌کنند نیز در دستور کار پلیس است و اجازه عرض اندام را به اوباش نمی‌دهیم و با همراهی دستگاه قضا، برخورد قاطعانه انجام می‌شود.

جانشین فرمانده انتظامی گیلان برخورد جدی با جرایم اقتصادی به ویژه قاچاق کالا را نیز از اولویت‌های جدی پلیس دانست و اظهار کرد: با هرگونه فساد در حوزه امنیت اقتصادی برخورد می شود؛ برخورد با جرایم امنیتی نیز بسیار مهم است و در این راستا کشف و ضبط سلاح و مهمات جنگی و شکاری غیر مجاز را با جدیت دنبال می‌کنیم.

وی همچنین به ورود بیش از یک میلیون و ۵۳۶ هزار خودرو و چهار میلیون و ۶۰۹ هزار نفر مسافر به گیلان در نوروز امسال اشاره کرد و گفت: تکلیف ما تامین امنیت مردم و مسافران است؛ در بخش سوانح ترافیکی نیز شاهد کاهش ۱۶ درصدی مصدومین و ۶۱ درصدی فوتی‌ها بودیم.

محمدرضا جلالی، فرماندار لنگرود نیز، ضمن محکوم کردن اقدام اخیر دشمن در حمله به کنسولگری ایران در دمشق، اظهار کرد: دشمنان با تمام توان به مقابله با انقلاب اسلامی و فرهنگ مقاومت برآمده‌اند.

وی با بیان اینکه با توسل به آموزه‌های اسلامی می توانیم در مقابل نقشه‌های شوم استکبار بایستیم، تصریح کرد: دشمنان همواره در تلاش هستند تا هویت را از ملت‌ها بگیرد و بسیاری از ملت‌ها نمی دانند که در کجای تاریخ قرار دارند، اما انقلاب اسلامی به واسطه عقلانیت دینی، هویت بخش بوده است.

فرماندار لنگرود عقلانیت برخاسته از آموزه های دینی و اسلامی را لازمه عبور از مدرنیته مبتنی بر عقلانیت غربی دانست و اضافخ کرد: امروز دشمنان به دنبال ضربه زدن به کشور از طریق ایجاد ناامیدی و بی اعتمادی است.

جلالی، با اشاره به تلاش دشمن برای جدایی مردم از حاکمیت دینی، اضافه کرد: مردم سرمایه اصلی نظام هستند و با بصیرت و دشمن شناسی خود همه توطئه‌ها را بر ملا کرده‌اند.

وی هویت ایرانی - اسلامی را در مقابل با فرهنگ غرب دانست و بیان کرد: دشمنان می‌خواهند از طریق شبهه افکنی و کاهش امید و اعتماد و ایجاد بی‌تفاوتی و ترس و تردید نسبت به آینده نظام، از تقابل اقتصادی به تقابل اجتماعی و امنیتی برسند.

فرماندار لنگرود، نیروی انسانی را سرمایه ارزشمند کشور دانست و بیان کرد: تربیت مدیران آینده باید بر اساس آموزه‌های سیستمی و متناسب با نیازهای جامعه و مبتنی بر راهبردهای نظام و برگرفته از اصول دینی باشد که در این راستا شاهد موفقیت‌های فراجا هستیم.

به گزارش تابناک، طی حکمی از سوی سردار عزیزالله ملکی، فرمانده انتظامی استان گیلان، سرهنگ شریف رحیمی به عنوان سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان لنگرود منصوب شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار