به مناسبت روز جهانی آگاهی از اوتیسم
تابناک هرمزگان- استاندار هرمزگان در بین دانش آموزان طیف اوتیسم مرکز آموزشی مهرجو بندرعباس حضور یافت.
کد خبر: ۱۱۶۱۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۳ 07 April 2024
به گزارش خبرنگار تابناک ههرمزگان- به مناسبت روز جهانی آگاهی از اوتیسم و براساس مصوبه شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان به همراه محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان، حمیدرضا زارعی مدیرکل حوزه استاندار هرمزگان، سپیده جوادی سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان، مجید رجبی رییس اموزش و‌ پرورش استثنایی هرمزگان و مسوولین استانی در بین دانش آموزان طیف اوتیسم مرکز آموزشی مهرجوی بندرعباس حضور یافتند.


کودکان اوتیسم گنجینه های ارزشمندی هستند که باید از حقوق یکسان با دیگران برخوردار باشند

استاندار و رییس شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان با اشاره به اهمیت شناسایی بهنگام و دقیق کودکان دارای اختلال اوتیسم در بدو تولد گفت: میانگین تعداد کودکان اوتیسم استان هرمزگلان از میانگین کشوری بسیار کمتر است و این نشان از عدم شناسایی این قشر از جامعه است که باید خانواده ها و مسوولان آموزشی همکاری کنند تا این افراد به موقع شناسایی شوند و تحت آموزش و مداخله های لازم قرار بگیرند.
دوستی ادامه داد: کودکان اوتیسم بیشتر از هر چیز دیگر نیازمند پذیرش خود در جامعه هستند و اعضای جامعه باید شیوه درست رفتار با افراد اوتیسم را یادبگیرند و بپذیرند که افراد دارای ویژگیهای مثبت و منفی بسیاری هستند که باید مورد احترام قرار گیرند.
استاندار هرمزگان با تاکید بر اهمیت ایجاد زیرساختها و امکانات برای تسهیل زندگی دانش آموزان اوتیسمی گفت: با توجه به اینکه آمار کودکان اوتیسم در جامعه روبه افزایش است باید مراکز آموزشی کودکان اوتیسم و دارای اختلالات ویژه گسترش یابد و با توجه به زمان بر بودن ساخت مراکز آموزشی جدید باید از مراکز موجود فضایی جهت آموزش به این کودکان اختصاص یابد.
دوستی ادامه داد: در بندرعباس مراکز تفریحی و پارکهای مجهز به وسایل بازی ایمن ویژه کودکان دارای نیازهای ویژه آماده سازی خواهد شد تا مانند سایرین بتوانند از امکانات تفریحی استفاده کنند.

معلمان دانش آموزان دارای نیازهای ویژه عاشقانی هستند که برای دانش آموزان مادری میکنند

رییس شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان معلمان و مربیان کودکان اوتیسم را مادرانی دانست که عاشق دانش آموزان خود هستند و با تمامی کم و کاستی ها آنها را پذیرفته اند و مادرانه آنها را در آغوش می کشند و به آنها آموزش می دهند.
ساخت سایبان حیاط مدرسه مرکز آموزشی اوتیسم مهرجو، تجهیز مدرسه به وسایل بازی ایمن، تجهیز ساختمان مدرسه به آسانسور و تشکیل تعاونی مسکن برای معلمان و مربیان دانش آموزان دارای اختلال ویژه و پیگیری تامین داروهای این کودکان از جمله مواردی بود که در نشست استاندار با دانش آموزان اوتیسم و والدینشان به آنها پرداخته شد.

شایان ذکر است استاندار به همراه مدیرکل آموزش و پرورش استان و مسوولین از نمایشگاه آثار تولیدی ماه (مدارس استثنایی هرمزگان) بازدید کردند.

 
انتهای پیام//
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار