اداره‌کل استاندارد استان تهران اعلام کرد: با برگزاری جلسات کمیسیون ماده ۴۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد در سال گذشته، برای ۲۶۳ واحد تولیدی متخلف احکامی صادر شد.
کد خبر: ۱۱۶۱۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱ 08 April 2024

به گزارش تابناک تهران، بر اساس ماده ۴۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، این کمیسیون مرکب از یکی از قضات دادگستری به‌انتخاب رئیس قوه قضائیه، مدیرکل استاندارد استان و نماینده سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و همچنین نماینده اتاق‌های بازرگانی، صنایع ـ معادن و کشاورزی، تعاون مرکزی و اصناف ایران حسب مورد تشکیل می‌شود و آنان بدواً به موارد مذکور در قانون رسیدگی می‌کنند.

بر اساس این ماده قانونی، کمیسیون مذکور با ملاحظه شرایط و امکانات خاطی و دفعات تخلف در صورت احراز جرم مراتب را به مرجع قضایی ذی‌صلاح ارجاع می‌کنند، در غیر این‌صورت با تذکر و اخطار، اقدام به اخذ تعهد، جریمه، تعطیلی واحد تولیدی و یا خدماتی، جمع‌آوری محصول از سطح بازار، الزام به بهسازی و اصلاح، فروش و امحای کالا می‌کنند.

بر اساس این گزارش، تصمیمات کمیسیون ظرف مدت ۳۰ روز پس از ابلاغ در مراجع قضایی ذی‌صلاح قابل اعتراض خواهد بود؛ در غیر این صورت تصمیمات کمیسیون قطعی محسوب می‎‌شود. در مجموع برگزاری این جلسات ۱۴۰ مورد رأی به جریمه نقدی و ۱۲۳ مورد رأی به اخطار، تذکر، اخذ تعهد، اصلاح و بهسازی صادر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار