کد خبر: ۱۱۶۲۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱ 16 April 2024

تابناک/گیلان مدیرکل راه و شهرسازی گیلان، با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۲ موفق به تکمیل و افتتاح ۴۴۹۰ واحد شدیم، اضافه کرد: تا پایان سال جاری نیز افتتاح ۱۲ هزار و ۷۱۵ واحد از مجموع ۳۵ هزار و ۲۶۰ واحد در دست ساخت برنامه‌ریزی شده است.

محمدرضا فلاحتگر در جلسه شورای مسکن استان گیلان، تعداد واحدهای در حال اجرای طرح نهضت ملی مسکن را در بخش روستایی ۱۳ هزار و ۶۸۹ واحد، در بخش خودمالک ۳۶۰۲ واحد، در بخش حمایتی ۱۲ هزار و ۸۲۱ واحد و در بخش بازآفرینی شهری ۵۱۴۶ واحد دانست و اظهار کرد: در حال حاضر ۳۵ هزار و ۲۶۰ واحد در دست ساخت داریم به گزارش تابناک گیلان.

وی تعداد کل ثبت نامی های طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را ۲۲۹۶ خانوار دانست و اظهار کرد: ۱۰۹۷ خانوار تایید نهایی شده اند و برای ۶۱۴ خانوار تخصیص زمین به ارزش ۵۷۵ میلیارد تومان صورت گرفته است؛ در ماه آینده نیز به ۱۵۰ خانوار دیگر واگذاری زمین خواهیم داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از واگذاری گروهی زمین به ۱۲۶۲ خانوار خبر داد و خاطرنشان کرد: تامین زمین برای ۱۷ هزار و ۶۱۹ واحد به وسعت ۲۰۶ هکتار انجام شده و شاهد کمبود ۱۳۰ هکتاری زمین جهت احداث حدود ۱۱ هزار واحد دیگر هستیم؛ البته براساس توافق صورت گرفته با سایر دستگاه ها از جمله جهاد کشاورزی، کمیته امداد، سپاه، منابع طبیعی و آبخیزداری و...، ۱۹۸ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن استان تامین شد.

فلاحتگر با بیان اینکه به ازای هر هکتار ۸۰ واحد احداث می شود، عنوان کرد: متعهد به ساخت ۱۴۵۰ واحد مسکن محرومین هستیم که تاکنون ۴۳۱۱ مترمربع در پنج شهر شفت، فومن، بندرانزلی، آستارا و تولم شهر تحویل بنیاد مسکن شده است؛ همچنین در راستای طرح مهاجرت از شهر به روستا، ۵.۶ هکتار زمین به ۱۶۰ متقاضی در دو شهر تالش و رودبار تخصیص یافت.

وی از ثبت نام ۱۱ هزار و ۱۰۳ متقاضی مسکن مددجوی کمیته امداد خبر داد و اضافه کرد: ۳۵۱۷ متقاضی تایید شدند و ۱۴۹۱ نفر افتتاح حساب کردند که برای ۵۰۱ نفر تخصیص پروژه انجام شد؛ همچنین از ۳۶۳۲ ثبت نامی در بخش مددجویان بهزیستی، شاهد تایید ۱۲۱۴ متقاضی بودیم که از این تعداد، ۴۷۹ نفر افتتاح حساب کردند و برای ۱۸۵ نفر تخصیص پروژه داشتیم.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از صدور ۱۴۹۴ پروانه بازآفرینی شهری برای احداث ۵۱۴۶ واحد از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون خبر داد و گفت: برای ۸۹۶ واحد جهت دریافت تسهیلات با بانک های عامل انعقاد قرارداد صورت پذیرفته است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۲ موفق به تکمیل و افتتاح ۴۴۹۰ واحد شدیم، اضافه کرد: تا پایان سال جاری نیز افتتاح ۱۲ هزار و ۷۱۵ واحد از مجموع ۳۵ هزار و ۲۶۰ واحد در دست ساخت برنامه ریزی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار