در نشستی با حضور فرمانده سپاه کربلا مازندران؛
در حاشیه بازدید فرمانده سپاه کربلا مازندران از نیروگاه نکا و دیدار با بسیجیان عضو گردان بیت‌المقدس پایگاه بسیج شهیدعبادیان، نشستی با حضور مدیران شرکت های مدیریت تولیدبرق نکا و شرکت تولید نیروی برق شهیدسلیمی برگزار و ضمن بررسی چالش‌ها و محدودیت‌های تولید نیروگاه، بر ارتقاء آمادگی واحدها برای پایداری تولید و تأمین برق مورد نیاز شبکه در ایام پیک مصرف تابستان تأکید شد.
کد خبر: ۱۱۶۳۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۵ 20 April 2024

به گزارش تابناک مازندران، در ابتدای این نشست مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا با تقدیر از همکاری و همراهی مجموعه سپاه با مجموعه نیروگاه شهیدسلیمی نکا بویژه در زمینه لایروبی حوضچه‌های آبگیر نیروگاه، به تشریح چالش‌ها و محدودیت‌های تولید نیروگاه پرداخت.

 

بسترهای همکاری جهت تسریع در رفع چالش‌ها و محدودیت‌های تولید نیروگاه نکا بررسی شد  

نوراله ادبی فیروزجائی برون‌رفت از مشکلات ناشی از عمر بالا و فرسودگی تجهیزات، کاهش شدید سطح آب دریا و کمبود آب مصرفی واحدها را مستلزم نگاه ویژهتر از سوی وزارت نیرو دانست و گفت: با توجه به عدم تکافوی بودجه های جاری برای اجرای پروژه های مذکور، لازم است از سوی وزارت نیرو بودجه های مستقلی برای بازسازی و بهینه سازی تجهیزات نیروگاه تخصیص یابد.

در ادامه مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق شهیدسلیمی ضمن تبریک و تقدیر از پاسخ قاطع سپاه پاسداران به شرارت رژیم اشغالگر قدس در حمله به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، از این عملیات مقتدرانه و به پرواز درآمدن موشکها و پهپادهای ایرانی بر فراز مسجدالاقصی به عنوان نمادی از ایمان، اراده و خودباوری جوانان فرهیخته ایرانی در مجموعه دفاعی کشور یاد کرد.  

محمدرضا عابدی در ادامه با تقدیر از درایت و مدیریت جهادی سردار مسلمی و همکارانش در مجموعه سپاه استان، حمایت و همراهی بیدریغ سپاه از صنایع استان را موجب آرامش خاطر و تسهیل فرایند رفع چالش‌های نیروگاه‌های استان بویژه مجموعه نیروگاه شهیدسلیمی نکا دانست.

وی با اشاره به ناترازی ۲ هزار مگاواتی تولید و تقاضای مصرف برق استان در فصل تابستان افزود: مصرف برق استان مازندران بدلیل مهمان پذیر بودن در ایام پیک تابستان به شدت افزایش مییابد و با توجه به روند افزایش دمای هوا در سالهای اخیر پیشبینی میشود که نیاز استانهای مازندران و گلستان در اوج بار امسال به ۵۷۰۰ مگاوات برسد که باید از طریق اجرای برنامه مدیریت مصرف و تبادل انرژی تأمین گردد.

عابدی همچنین به تشریح اقدامات و برنامه‌های تعمیراتی و پروژه‌های در دست اجرای در نیروگاه شهیدسلیمی نکا برای عبور موفق از پیک مصرف تابستان پرداخت و خواستار همراهی و همکاری همه دستگاه ها و نهادها بویژه صدا و سیما در جهت ترویج فرهنگ مدیریت مصرف شد.

سپس سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا مازندران پس از شنیدن مطالب مطرح شده، ضمن اعلام آمادگی برای بکارگیری ظرفیت‌های سپاه و بسیج سازندگی برای همکاری در اجرای پروژه‌های نیروگاه، بر لزوم توسعه زیرساخت‌های لازم برای تأمین برق مشترکان تأکید کرد و گفت: با توجه به وجود ناترازی برق استان و لزوم انتقال برق از استانهای مجاور لازم است زمینه توسعه شبکه برق رسانی و ایجاد ظرفیت های لازم برای انتقال بار اضافی از استان‌های مجاور به مازندران مهیا گردد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت جایگاه نیروگاه در استان و کشور در صنعت برق، بر لزوم حفظ هوشیاری و رعایت مقررات پدافند غیرعامل برای مقابله با تهدیدهای احتمالی تأکید کرد.  
 
پیش از برگزاری نشست، سردار مسلمی و همراهان از روند پیشرفت کار پروژه لایروبی حوضچه آبگیر واحدهای بخار نیروگاه و بخشهای مرتبط بازدید کردند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار