مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی از افزایش حجم آب درون سد‌های استان به دنبال افزایش بارندگی‌ها در دو ماه ابتدایی سال خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۶۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۶ 13 May 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، سید عقیل مرتضوی اظهار کرد: سال گذشته با کاهش چشمگیر منابع آبی در سد‌ها و تنش آبی در استان رو به رو بودیم. امسال نیز مشکل منابع آب وجود خواهد داشت، اما با افزایش بارش‌ها در فروردین و اردیبهشت ماه، با کاهش کمبود منابع آبی رو به رو هستیم.

وی ادامه داد: بارندگی‌های فروردین و اردیبهشت ماه سبب ورود ۲۰ میلیون مترمکعب آب به سد‌های استان شد که میزان ذخیره آب‌های پشت سد را افزایش داد تا بتوانیم از آن‌ها در بخش‌های مختلف استفاده کنیم.

مرتضوی بیان کرد: اکنون هشت سد در مدار بهره‌برداری وجود دارد که حجم کلی آن‌ها ۲۲۰ میلیون مترمعکب است و ۵۰ میلیون مترمکعب آب در آن‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه خود را موظف به حمایت از کشاورزان می‌دانیم، گفت: در راستای تحقق شعار سال و جهش تولید در بخش کشاورزی، در دو ماه گذشته در سد‌های بارزو شیروان و بیدواز اسفراین، تحویل آب به باغ‌ها و اراضی پایین دست داشتیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی اظهار کرد: در سد شیرین دره بجنورد نیز تحویل آب به کشاورزان برای کشت بهاره آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم حمایت‌ها از کشاورزان در استان ادامه‌دار باشد، افزود: از مشترکان خانگی و کشاورزان درخواست داریم تا مدیریت مصرف آب را در دستور کار خود داشته باشند تا بتوانیم با کمترین تنش از پیک مصرف ماه‌های آینده عبور کنیم و آن را پشت سر بگذاریم.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار