معاون صنعت و معدن خراسان رضوی اعلام کرد:
معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از وجود 735 معدن فعال در خراسان رضوی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷ 23 October 2015
مهدی اعتمادی در جلسه مجمع نمایندگان خراسان رضوی که در سالن جلسات دیوان محاسبات استان برگزار شد، تعداد معادن فعال خراسان رضوی را 735 معدن عنوان کرد و اظهار داشت: 130 معدن غیرفعال و پنج معدن در حال تجهیز در استان وجود دارد.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه 600 معدن زیر ظرفیت اسمی هستند، افزود: از ابتدای امسال از 300 معدن بازدید به عمل آمده است.

وی بیان کرد: میزان حقوق دولتی اخذ شده در سال 94 بالغ بر 192 میلیارد و در سال 93، بالغ بر 413 میلیارد بوده که با توجه به مسئله رکود اما باز هم روند رو به رشدی داشته‌ایم.

اعتمادی با بیان اینکه 56 معدن سنگ آهن در خراسان رضوی وجود دارد، افزود: با 10 معدن مس و ذخیره قطعی 5.1 میلیون تنی مس، یکی از قطب‌های بزرگ مس در کشور هستیم.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از وجود سه معدن طلا در استان خبر داد و افزود: شهرستان بردسکن با ظرفیتی که دارد قطب مس و طلای کشور می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یک‌هزار و 610 پروانه بهره‌برداری صنایع با سرمایه‌گذاری بالغ بر 38 میلیارد ریال و اشتغال 43 هزار و 426 نفر در استان صادر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار