استاندار خراسان جنوبی گفت: بازنگری و ارتقای جایگاه روابط عمومی دستگاه‌های استان از طریق مکاتبه با وزارتخانه‌های متبوع و دستگاه‌های متولی پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۷۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۶ 15 May 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز چهارشنبه ۲۶ فروردین در مراسم بزرگداشت روز ارتباطات و روابط عمومی با تاکید بر ارتقای جایگاه روابط عمومی در دستگاه‌های اجرایی استان گفت: امید است جایگاه روابط عمومی به زودی ارتقاء یابد.

وی افزود: یکی از درخواست‌های مسئولان روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان ارتقای جایگاه روابط عمومی است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نامگذاری این روز بهانه‌ای برای شنیدن درد دل مجموعه و قدردانی از آن‌ها است، تصریح کرد: کامل نبودن چارت سازمانی روابط عمومی یا محدودیت‌های مالی و اداری جای خود دارد و تا حدودی قابل حل است، اما اینکه مدیر دستگاه اجرایی جایگاه روابط عمومی را نداند دردناک است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به جنگ ترکیبی دشمن که ظرفیت‌ها، توان و امپراطوری رسانه‌ای که غربی‌ها در اختیار دارد، نقش و جایگاه روابط عمومی بسیار پررنگ‌تر شده و انتظار روابط عمومی‌ها مبنی بر ارتقای جایگاه آن‌ها توقع درستی است.

قناعت با اشاره به اینکه آن دسته از دستگاه‌های اجرایی که روابط عمومی آن‌ها جایگاه خوبی نداشته یا کمبود نیرو دارند با همفکری و مشارکت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد نامه‌ای تهیه کنند تا با امضای استاندار به مرکز و وزارتخانه‌ها ارسال شود.

وی ادامه داد: روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان با تمام کمبود‌ها و ضعف‌ها، اما توانسته‌اند نقش خوبی در کشور و استان ایفا کنند و تا حدودی همه خوب و چند دستگاه نمره عالی اخذ کردند.

استاندار با اشاره به بخشی از پروژه‌ها و اقدامات شاخصی که در دولت سیزدهم در خراسان جنوبی، گفت: ابرپروژه‌هایی مانند راه‌آهن و انتقال آب از دریای عمان به استان از دغدغه‌های جدی مردم این استان بود که در این دولت آغاز شد که انتظار است روابط‌عمومی به معرفی کامل این پروژه‌ها بپردازند.

وی طرح نهضت ملی مسکن و الحاق پنج هزار هکتار زمین به شهرها، خط انتقال گاز دشتک زابل به نهبندان و سربیشه و احداث پست‌های برق ۴۰۰ کیلووات شهرستان‌های نهبندان، فردوس و طبس را از دیگر اقدامات شاخص در استان اعلام کرد که نیاز به اطلاع‌رسانی توسط روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها دارد.

علی فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی نیز افزود: شورای اطلاع رسانی استان به صورت ماهانه تشکیل می‌شود و اهتمام استاندار در حوزه اطلاع رسانی، رسیدگی به حوزه رسانه و اهمیت به این جایگاه نشان می‌دهد نگاه نماینده عالی در استان به پیوست رسانه‌ای نگاه نافذ و جدی است.

وی با اشاره به اینکه خروجی اطلاع رسانی شبکه‌ای، امیدآفرینی در سطح جامعه است، افزود: امیدآفرینی به معنای این نیست که فقط بر نقاط قوت تکیه شود و ضعف‌ها را نبینیم بلکه نقد باید سه اصل گفتن خوبی‌ها با اولویت، اشاره به ضعف‌ها و ارائه راهکار برای برون رفت از مشکلات را رعایت کند.

وی با اشاره به برگزاری ۲ رویداد مهم ملی در حوزه رسانه استان گفت: اختتامیه دومین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور «یادمان پروفسور معتمدنژاد» ۲۷ اردیبهشت به میزبانی استان برگزار خواهد شد.

فرخنده گفت: خراسان جنوبی همزمان با ۱۴ تیر روز قلم میزبان جشنواره ملی سواد رسانه جایزه پروفسور معتمدنژاد در ۲ بخش آموزش و جایزه است که برنامه‌های متنوع و مختلفی برگزار می‌شود.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار