آیین شب شعر عاشورا و مرثیه سرایی به مناسبت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی در تکیه حضرت ابوالفضل (ع) محله دربقلعه ابرکوه برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۶۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۹ 23 October 2015

به گزارش تابناک یزد،دراین آئین که  با حضور امام جمعه ابرکوه و جمعی از مردم این شهر برگزار شد، احد ده بزرگی از شاعران نامی کشور اشعار و سرودهای خود را در وصف ایثار شهادت حضرت اباعبدالحسین (ع)، ابوالفضل (ع) و حضرت زینب (س) قرائت کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در این آیین گفت: مردم عزاداری را برای قوام و تداوم راه سید سالار شهیدان امام حسین (ع) روز بروز پرشورتر برگزار می کنند.
آیت الله ابوالقاسم علیدوست تصریح کرد: مهمترین وظایف هیات های مذهبی پاسداری از ارزش های دینی است، از این رو عزاداری های امام حسین (ع) باید پیام نهضت عاشورا را منتقل کند.
استاد حوزه علمیه ادامه داد: اهداف مهم امام حسین (ع) در حادثه عاشورا حفظ و حراست از ارزش های دین، احیای امربه معروف و نهی از منکر است و هیات های مذهبی باید دراحیای این فریضه الهی تلاش کنند.
در پایان این آیین و پس از اجرای نوحه خوانی و زنجیر زنی عزادران امام حسین (ع)، مردم عزادار در سوگ امام حسین (ع) به سینه و زنجیر زنی پرداختند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار