تناقض ها برای هوای زمستان ادامه دارد؛
تابناک: امسال هوای زمستان با اظهار نظرهای دو پهلو گرمتر و سردتر از سوی کارشناسان و مسئولان مطرح شده وگمانه زنی ها در باره سردی و یا گرمی زمستان آغاز شده است.
کد خبر: ۱۱۷۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴ 25 October 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایمنا، در برخی از رسانه ها اعلام شده معاون وزیر نیرو اعلام کرده زمستانی سخت و پربارش در راه است.

همچنین در نامه یکی از مقامات مسئول وزارت نیرو آمده است: طبق گزارش های واصله در فصول پاییز و زمستان پیش رو (به ویژه در ماه های مهر و آبان) به دلیل بروز النینوی قوی-بروز پدیده قوی
گفت: پیش‌بینی وزارت نیرو از احتمال زمستان سخت حدود 40 درصد است که باید این هشدار را جدی گرفت.ما جدا از هواشناسی، کار خودمان را انجام می دهیم، اگر آب و برق مردم قطع شود باید جوابگو باشیم و عدد و ارقام در خصوص پیش بینی هوا برای ما معنی و مفهوم جدی دارد.

آب و هوایی- احتمال وقوع زمستان بسیار سرد و بارش های زیاد در ایران وجود دارد.

معاون وزیر نیرو در امور آب گفت: پیش‌بینی وزارت نیرو از احتمال زمستان سخت حدود 40 درصد است که باید این هشدار را جدی گرفت.ما جدا از هواشناسی، کار خودمان را انجام می دهیم، اگر آب و برق مردم قطع شود باید جوابگو باشیم و عدد و ارقام در خصوص پیش بینی هوا برای ما معنی و مفهوم جدی دارد.

رحیم میدانی با اشاره به این که نرمال در تعاریف هواشناسی با ما متفاوت است، نرمال بودن شرایط برای ما یک مفهوم دیگری دارد، افزود: دستگاه عملیاتی باید کارش را محکم انجام دهد و مجموعه ما نیز هشدار داده اند که زمستان سردی در پیش است و باید آماده باشیم.

وی در خصوص هشدار وزارت نیرو در مورد زمستان سخت، اضافه کرد: مخاطب وزارت نیرو دستگاه های اجرایی بود و سازمان مدیریت بحران صلاح دانسته اطلاع رسانی هم صورت گیرد.

معاون وزیر نیرو گفت: توصیه ما این است که همه پل ها لایروبی شود تا آمادگی لازم برای احتمالات و سیل ها وجود داشته باشد.

میدانی افزود: ما نمی توانیم مانند متخصصان با میانگین ها حرکت کنیم بنابراین باید همیشه در آماده باش باشیم.

معاون وزیر نیرو در امور آب تصریح کرد: باید به دستگاه ها اجازه دهیم که سازمان ها بر اساس نیازهایشان از اطلاعات سازمان هواشناسی استفاده کنند.

دمای هوای زمستان گرم تر می شود

این در حالی است که مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور اعلام
دما در زمستان یه ذره بیشتر از نرمال است اما انتظار می رفت وزارت نیرو با متولی امر پیش بینی به صورت میان مدت و بلند یک مشورتی صورت می گرفت.

نموده فصل پاییز و ماه های ابتدایی زمستان نه تنها سردتر نخواهد بود، بلکه دمای هوا، گرم تر از حد نرمال پیش بینی شده است.

رئیس مرکز اقلیم شناسی نیزگفت: دما در زمستان یه ذره بیشتر از نرمال است اما انتظار می رفت وزارت نیرو با متولی امر پیش بینی به صورت میان مدت و بلند یک مشورتی صورت می گرفت.

مجید حبیبی نوخندان در مورد اینکه نه تنها زمستان سختی نخواهیم داشت بلکه گرمتر هم خواهد بود، اضافه کرد: سهم بارش پائیز، زمستان و بهار مشخص است و انتظار نداریم زمستان ما تابستان شود.

وی تصریح کرد: تغییرات دما در ماه های آینده نرمال و بیشتر از نرمال خواهد بود و تغییرات هوایی در مدت زمان 10 تا 15 روزه قابل رصد و پیش بینی است. مردم نگران موضوع نباشند.

ناقض در پیش بینی ها ی هوای زمستان منجر شده مردم به خصوص اصفهانی ها در سردرگمی به سر ببرند که به فکر زمستانشان باشند یا خیر و ر آخر قطب یا استوا بر زمستان غلبه می کند....
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :