در نیمه نخست سال جاری:
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت،معدن و تجارت استان قم گفت: حدود 89 هزار و 754 قلم کالای قاچاق به ارزش 2 میلیارد و 298 میلیون ریال کشف شد.
کد خبر: ۱۱۷۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۲ 26 October 2015
به گزارش تابناک قم، احمدرضا سمیعی‌‌نسب با اشاره به بازرسی های انجام شده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت در نیمه نخست سال جاری از واحدهای صنفی اظهار کرد: در این مدت هزار و 554 مورد بازرسی توسط کارشناسان و بازرسان این سازمان انجام شد که در این راستا 128 پرونده تخلف تشکیل شد.

وی با بیان اینکه در بازرسی‌های صورت گرفته مواد خوراکی و غیر خوراکی قاچاق کشف شد، تصریح کرد: توتون، تنباکو و سیگار، مواد غذایی، تنقلات، تجهیزات پزشکی، مواد بهداشتی و آرایشی، مواد غذایی و تنقلات، میوه، پوشاک، قرص چاقی، زیتون و داروهای گیاهی از جمله کالاهای قاچاقی بود که توسط بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم کشف شد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت،معدن و تجارت استان قم، شمار و ارزش کالاهای قاچاق کشف شده را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: 89 هزار و 754 قلم کالای قاچاق به ارزش 2 میلیارد و 298 میلیون ریال کشف و پس از تشکیل پرونده برای رسیدگی بیشتر و صدور حکم پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی با تفکیک شمار بازرسی‌های صورت گرفته و ارزش کالاهای قاچاق کشف شده گفت: پس از انجام 110 مورد بازرسی از اماکن عرضه و توزیع لوازم پزشکی 22 هزار و 64 قلم تجهیزات پزشکی به ارزش 393 میلیون و 245 هزار ریال کشف و ضبط شد.

سمیعی‌نسب بازرسی‌های صورت گرفته و کالاهای قاچاق کشف شده در زمینه دخانیات را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: 430 مورد بازرسی از محل عرضه و توزیع مواد دخانی صورت گرفته است که در این راستا 26 هزار و 480 نخ سیگار، 174 بسته توتون و تنباکوی قاچاق کشف شد.

وی با اشاره به پرونده‌های تشکیل شده از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در زمینه کالاهای قاچاق کشف شده و ارزش ریالی تصریح کرد: 20 پرونده تخلفاتی برای کشف سیگار قاچاق و 12 پرونده تخلفاتی برای کشف توتون‌های قاچاق تشکیل و برای رسیدگی و صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارسال شد که ارزش ریالی پرونده‌های ارسالی به تعزیرات حکومتی 29 میلیون و 696 هزار ریال است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه در بازرسی‌های صورت گرفته از محل‌های عرضه و توزیع مواد غذایی و تنقلات اشاره و بیان کرد: 452 مورد بازرسی در این راستا صورت گرفت که 25 هزار و 96 قلم کالای قاچاق کشف شد که در این راستا 41 پرونده تخلفاتی تشکیل شد و به تعزیرات حکومتی ارسال شد که ارزش این پرونده‌ها 543 میلیون و 163 هزار ریال است.

وی با بیان اینکه در 330 بازرسی صورت گرفته از محل‌های توزیع و عرضه لوازم بهداشتی و آرایشی 9 هزار و 783 قلم لوازم آرایشی کشف شده است، عنوان کرد: در این راستا 34 پرونده تخلفاتی به ارزش 861 میلیون و 285 هزار ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی برای بررسی بیشتر و صدور حکم ارسال شد.

سمیعی‌‌نسب با اشاره به تشکیل پرونده قاچاق میوه گفت: در 135 بازرسی صورت گرفته 2 هزار و 570 کیلو میوه قاچاق کشف شد که سه پرونده تخلف به ارزش 179 میلیون و 550 هزار ریال تشکیل و برای رسیدگی و صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی با بیان اینکه در 6 ماه نخست سال جاری 905 مورد بازرسی از محل عرضه سوخت صورت گرفت، گفت: در این راستا 10 پرونده در مورد عرضه خارج از شبکه نفت کوره و چهار مورد پرونده برای عرضه خارج از شبکه گاز، دو پرونده مرکبات، 81 پرونده برای عرضه خارج از شبکه آرد تشکیل شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار