مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران گفت: مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران، جهت افزایش مطلوبیت و اطمینان از صحت عملکرد سامانه‌های حمل و نقل هوشمند، آمادگی جهت خدمات‌رسانی در فصل سرما را دارد.
کد خبر: ۱۱۸۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰ 26 October 2015
به گزارش تابناک مازندران  از ساری،به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران، احمد آفرین محمدزاده اظهار داشت: از جمله این اقدامات می‌توان به افزایش مطلوبیت عملکرد سامانه نظارت تصویری از طریق تعویض حباب دوربین‌های آن و تنظیف و کنترل تمامی تجهیزات و محفظه مربوطه اشاره کرد.
وی افزود: درباره سامانه تردد شمار آنلاین (بر خط) نیز صحت‌سنجی کارکرد دستگاه‌ها از طریق مقایسه آمار خروجی با شمارش بصری تردد مورد توجه قرار گرفته و کالیبراسیون این دستگاه‌ها در بخش تشخیص و تفیک انواع وسایل نقلیه سبک و سنگین صورت گرفته است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران تصریح کرد: مرکز مدیریت راه‌ها جهت افزایش قابلیت اطمینان عملکرد سامانه ثبت تخلف سرعت نیز اقداماتی چون تعمیر و نگهداری تجهیزات مربوطه، صحت‌سنجی،کالیبراسیون و اعمال سرعت مجاز روز و شب و سرعت مجاز وسایل نقلیه سبک و سنگین را به تفکیک به انجام رسیده است.
وی خاطر‌نشان کرد: مجموعه اقدامات فوق علاوه بر افزایش دقت، بهره وری و قابلیت اعتماد سامانه‌های هوشمند سبب ایجاد آمادگی مرکزیت راه‌های این اداره کل برای خدمت رسانی در نیمه دوم سال 94 شده است.
محمدزاده گفت: در حال حاضر مرکز مدیریت راه‌ها از طریق پایش تصاویر،‌ 45‌دوربین نظارت تصویری و تحلیل آماری داده‌های حاصل از تعداد 70‌دستگاه تردد شمار و هشت سامانه ثبت تخلف سرعت، نظارت دقیق و مستمری بر وضعیت تردد در محورهای مازندران داشته و به فراخور شرایط و حوادث اقدامات لازم جهت رسیدگی و ایجاد هماهنگی بین نهادهای مسئول مثل راهدرای، هلال احمر، اورژانس و پلیس راه استان به انجام رسانده و تا حصول شرایط مطلوب پیگیر امور است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار