معاون جهاد کشاورزی بوشهر:
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با آغاز برداشت عسل از کندوهای زنبورداران استان بوشهر پیش‌بینی می‌شود 500 تن عسل تولید شود.
کد خبر: ۱۱۸۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۹ 26 October 2015
تابناک بوشهر: افشین قطبی ظهر امروز در نشست با زنبورداران استان بوشهر با بیان اینکه این استان دارای ظرفیت مهمی در حوزه زنبورداری و تولید عسل است اظهار داشت: استان بوشهر با داشتن پوشش گیاهی کنار زمینه مناسبی را برای تولید عسل کنار فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه درخت کنار در مقابل خشکسالی مقام است تصریح کرد: درخت کنار که در بیشتر اراضی منابع طبیعی و کوهستانی این استان وجود دارد ظرفیت مهمی را برای تولید عسل از این درخت مقاوم ایجاد کرده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه 500 زنبوردار در استان بوشهر در امر تولید عسل مشغول هستند بیان کرد: زنبورداران در فصل تابستان نسبت به پرورش زنبور عسل اقدام می‌کنند و اکنون زمان برداشت عسل کنار آغاز شده است.

قطبی عسل تولیدی در استان بوشهر را به‌عنوان یکی از محصولات باکیفیت این استان دانست و گفت: استان بوشهر در زمینه تولید عسل جایگاه مهمی در کشور دارد به‌گونه‌ای که علاوه بر توزیع در بازارهای داخلی به خارج از کشور صادر می‌شود.

وی از پرورش زنبورعسل به‌عنوان یکی از حرفه‌های درآمدزا و اشتغال‌زا در استان بوشهر یاد کرد و افزود: 25 هزار کلنی بومی و مهاجر در استان بوشهر فعال  است که زنبورداران سال قبل 500 تن تولید داشته‌اند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه تولید ملکه زنبورعسل از دیگر تولیدات زنبورداران است افزود: ایستگاه پرورش و اصلاح نژاد ملکه زنبورعسل به‌منظور تولید ملکه مورد نیاز زنبورداران فعال است به‌گونه‌ای که امسال 2 هزار ملکه زنبورعسل تولید کرده‌اند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار