رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم اعلام کرد: 40 خانه بهداشت در این شهرستان مرمت و بازسازی شد.
کد خبر: ۱۱۹۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴ 27 October 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:دکتررحیم رئوفی در حاشیه آیین افتتاح و کلنگ زنی دو پروژه درمانی شهرستان جهرم در جمع خبرنگاران گفت: طرح تحول نظام سلامت از معدود طرح هایی بود که توانست لبخند را به لبان مردم بنشاند.

وی با اشاره به اجرایی شدن این طرح در قالب چند بسته مختلف، افزود: دانشگاه علوم پزشکی جهرم حدود 18 ماه در اجرای این طرح فعالیت دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم هدف از اجرای نظام سلامت را رضایت مندی مردم در بحث درمان دانست و عنوان کرد: کاهش پرداختی از جیب مردم مزیت این طرح بوده است به گونه ای که مردم جهرم تنها سه درصد هزینه بستری را پرداخت می کنند.

وی با بیان اینکه پیش از اجرای این طرح، 70 درصد هزینه های درمان توسط مردم پرداخت می شد که الان این رقم به 40 درصد کاهش یافته است، گفت: هدف گذاری شده تا پرداختی هزینه های درمان توسط مردم به زیر 30 درصد برسد.

رئوفی با اشاره به کاهش آمار سزارین در جهرم این مهم را از برنامه های طرح نظام سلامت عنوان کرد که روند اجرای آن تداوم دارد.

وی با اشاره به بازسازی و مرمت ساختمان بیمارستان های جهرم هزینه آن را بالغ بر سه میلیاردتومان دانست و بیان کرد: بیش از هشت میلیارد تومان هزینه خرید تجهیزات و دستگاه های پزشکی برای بیمارستان ها شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به برطرف شدن دغدغه بیماران به ویژه بیماران صعب العلاج جهرم گفت: در قالب طرح تحول نظام سلامت 80 درصد هزینه درمان بیماران ناعلاج پرداخت می شود.

وی با اشاره به گام های مثبت خیرین شهرستان جهرم برای کمک و حمایت به مجموعه سلامت شهرستان، به تمجید و رضایت مندی مقام عالی وزارت بهداشت از تحقق این امر در جهرم سخن گفت و از خیرین به عنوان بازوان توانمند دانشگاه علوم پزشکی یاد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به عملکرد خیرین سلامت در سطح شهرستان گفت: پردیس دانشگاه علوم پزشکی با وسعت 30 هکتار، ساختمان دانشکده پرستاری، بیمارستان 240 تخت خوابی، کلینیک هنری، بیمارستان پیمانیه، خرید دستگاه های مختلف به ویژه شیمی درمانی، ساختمان در حال احداث دانشکده پیراپزشکی و غیره از جمله مواردی است که به همت خیرین سلامت شهرستان جهرم به بهره برداری رسیده است.

رئوفی با اشاره به راه اندازی بخش دیالیز بیمارستان مطهری در سال 76 به همت یک خیر جهرمی گفت: ساختمان جدید بخش دیالیز این بیمارستان به همت خیر جهرمی جلال ابوطالبی با اهدای سه تخت آغاز شد که با افزایش تعداد تخت ها توسط وی این مجموعه به یک بخش مستقل تبدیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار