رییس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان پارس آباد از اهدای کارت همیار طبیعت به دهیاران خبر داد و گفت : این طرح پیش از این جنگلبان افتخاری نام داشت که به همیار طبیعت تغییر نام داده و مزیت های بسیار در حفظ و حراست از منابع طبیعی دارد.
کد خبر: ۱۱۹۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱ 28 October 2015

به گزارش ایرنا، عزیز جمالی افزود: با مشارکت دهیاران گستره حفاظت از منابع طبیعی همه گیرشده و به نوعی روستاییان نیز در این امر سهیم خواهند شد.
وی با تاکید برحفاظت از عرصه های طبیعی گفت : برخورد شدید با افراد متجاوز وفرصت طلب به عرصه های ملی ومنابع طبیعی همچنان در اولویت فعالیت های منابع طبیعی است.
او افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل کشت پاییزه با دستور قضایی، کلیه متجاوزان به اراضی ملی علاوه بر جریمه 70 میلیون ریالی در هرهکتار، به ضبط ادوات کشاورزی نیز به نفع دولت محکوم خواهند شد.
وی با بیان این که در برخورد با مخربان منابع طبیعی برای اولین بار از مراجع قضایی دستور سیار دریافت کردیم تشریح کرد: هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی ملی علاوه بر جریمه سنگین قلع و قمع خواهد شد.
رییس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان پارس آباد با هشدار به دامداران در مورد عدم تمدید پروانه چرا افزود: دامدارانی که طی دو فصل با وجود ابلاغ از سوی منابع طبیعی پروانه چرای خود را تمدید نکنند دامدار تلقی نشده و پروانه آنها باطل خواهد شد.
وی با اشاره به برخورد با دامدارانی که احشام مازاد بر پروانه چرا دارند افزود: امسال دامدارانی که احشام مازاد بر پروانه چرا یا فاقد پروانه بهره برداری دارند به ازای هر واحد دامی مبلغ 940 هزار ریال جریمه خواهند شد.
جمالی همچنین از راه اندازی صندوق تعاونی توسعه منابع طبیعی خبر داد و گفت:همه دامداران واجد شرایط می توانند با خرید چهار سهم که هر سهم مبلغ 500 هزار ریال است عضو این صندوق شده و از محاسن و مزیت های آن بهره مند شوند.
پارس آباد مغان یکی از مناطق غنی از نظر کشاورزی ف دامداری و منابع طبیعی استان اردبیل محسوب می شود.
انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار