مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تهران با بیان اینکه سرانه فعلی فضای سبز هر شهروند تهرانی 15 و نیم مترمربع است گفت: شهرداری پایتخت تلاش می کند در پایان برنامه پنج ساله دوم شهرداری با مشارکت سایر ارگان ها و مردم این رقم را به 18مترمربع افزایش دهد.
کد خبر: ۱۲۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱ 09 March 2015

به گزارش ایرنا علی محمد مختاری روز دوشنبه در آیین روز درختکاری و افتتاح طرح جنگل کاری در دامنه جنوبی البرز با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز برون شهری شهروندان تهرانی 23 متر است افزود: تاکنون مساحت کمربند سبز شهر تهران 37 هزار هکتار بوده و امروز نیز طرح جنگل کاری یکهزار و 20هکتار در قالب کمربند سبز در پیرامون شهر تهران در دامنه جنوبی البرز به بهره برداری رسید.

وی تصریح کرد: مساحت کمربند سبز شهر تهران پیش از انقلاب سه هزار و 420 هکتار شامل پارک چیتگر، پارک لویزان و سرخه حصار بوده است.

مختاری با بیان اینکه کاشت درخت در دامنه جنوبی البرز با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و حساسیت این منطقه در دستور کار قرار گرفت افزود: طرح کمربند سبز در پیرامونی شهر تهران نیز به 50 هزار هکتار افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: توسعه فضای سبز در پیرامون شهر علاوه بر آنکه از گسترش بی رویه شهر جلوگیری می کند به طور مستقیم با اقلیم شهر تهران درارتباط است.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: تعداد بوستان های شهر تهران نیز از یکهزار و 20 بوستان در سال 84 به دو هزار و 100 بوستان افزایش یافته است.

مختاری افزود: در سال 65 آبیاری فضای سبزتهران 100 درصد از محل آب آشامیدنی انجام می شد که امروز این مقدار به صفر رسیده است.

در این آیین سفرای کشورهای خارجی مقیم تهران هرکدام یک اصله درخت به نام کشور خود و به نشانه دوستی با ملت ایران در دامنه جنوبی البرز غرس کردند.

شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز بصورت نمادین و با شعار تلاش برای توسعه فضای سبز یک اصله درخت نیز دراین منطقه کاشت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار