معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:
فخرموسوی خاطرنشان کرد: کنسرت‌های صحنه‌ای شامل اجرای موسیقی سنتی، نواحی، کلاسیک، پاپ و موسیقی در جنگ‌های شادی با نظارت و مجوز این اداره کل در استان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶ 27 January 2015
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: اجرای موسیقی غیر هنری مانند موسیقی مراسم عروسی و جشن‌ها نیاز به دریافت مجوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارد.

سید وحید فخرموسوی اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه موسیقی موظف به اجرای قوانین و آیین نامه‌های ابلاغی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی افزود: طبق این آیین نامه‌ها، موسیقی‌های غیر هنری شامل مراسم عروسی، جشن‌ها و... هیچ گونه ارتباطی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارد و جهت اجرا باید از اداره اماکن نیروی انتظامی یا صنوف مرتبط مجوز لازم دریافت شود.

فخرموسوی خاطرنشان کرد: کنسرت‌های صحنه‌ای شامل اجرای موسیقی سنتی، نواحی، کلاسیک، پاپ و موسیقی در جنگ‌های شادی با نظارت و مجوز این اداره کل در استان اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: کنسرت‌های موسیقی پاپ با هماهنگی و مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هماهنگی با مراجع ذیصلاح هر شهرستان و با نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می‌شود.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به آموزش موسیقی و اهمیت آن خاطرنشان کرد: صدور مجوز آموزشگاه‌های موسیقی نیز از وظایف این اداره کل است و در حال حاضر ۳۴ آموزشگاه موسیقی در استان به فعالیت می‌پردازند.

فخرموسوی درخصوص اجرای موسیقی زنده در سفره خانه‌ها گفت: سفره خانه‌های سنتی دارای مجوز از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان می‌توانند با معرفی گروه‌های موسیقی ثبت شده و دریافت مجوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به اجرای موسیقی برای مهمانان خود بپردازند. 

  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار