معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی کشور از افزایش ۵۰ درصدی نرخ بلیط موزه‌ها طی یک ماه آینده خبر داد.
کد خبر: ۱۲۱۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶ 31 October 2015

به گزارش تابناک یزد، سمیع الله حسینی مکارم  در نشست معاونین توسعه مدیریت و ذی‌حسابان ادارات کل میراث فرهنگی کشور، گفت: از اول آذرماه سال جاری نرخ تمامی بلیط موزه‌های کشور ۵۰ درصد افزایش خواهد داشت که این حرکت می‌تواند در توسعه و برنامه‌ریزی برای موزه‌ها بسیار مؤثر باشد.


وی تصریح کرد: در سال جاری شاهد افزایش ۹ درصدی حضور گردشگران خارجی در کشور بودیم که به‌طور حتم این میزان با توجه به شرایط ایجادشده برای کشور افزایش خواهد یافت.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره به اینکه صدور ویزای فرودگاهی در کشور نیز گفت:طرح توریست کارت برای افراد خارجی نیز در حال اجرا است که اجرایی شدن این طرح‌ها تأثیر مستقیم برافزایش حضور گردشگران و ارائه خدمات بهتر در کشور دارد.

حسنی مکارم در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه اقدامات مؤثری در زیرساخت گردشگری در سراسر انجام‌شده است، گفت: طی شش ماه اخیر بیش از ۴۰۰ اثر تاریخی و طبیعی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و در حال حاضر نیز ۱۹ اثر در فهرست ثبت جهانی دارد.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در سال جاری ۳۵۰ بنای تاریخی به‌طور مشارکتی به بخش خصوصی و غیردولتی واگذارشده است.

معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور تصریح کرد: در حال حاضر ۵۰ اثر تاریخی کشور در فهرست موقت یونسکو قرار دارد که در نوبت ثبت جهانی قرار دارد.

حسینی مکارم بابیان اینکه در شهرهای شیراز و کرمان برخی از اماکن تاریخی برای مرمت و بهره‌برداری به شهرداری‌ها واگذارشده است، تأکید کرد: توصیه می‌شود این اقدام در شهرهای دیگر کشور اجرایی شود تا بتوانیم ضمن استفاده از ظرفیت و توان‌بخش خصوصی و غیردولتی اماکن تاریخی و گردشگری استان‌ها نیز مرمرت و قابل بهره‌برداری کنیم.

وی در ادامه داد: باید آموزش‌های تخصصی و زیرساخت‌های گردشگری در تمامی حوزه‌ها افزایش یابد و در اولویت قرار گیرد به‌طور مثال باید تمامی افرادی که با گردشگران ورودی در ارتباط هستن به‌طور کاملاً شخصی به زبان خارجی آشنایی کامل داشته باشند.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی کشور به اجرای طرح جامع گردشگری و تهیه سند گردشگری اشاره کر د و گفت: متأسفانه کشور ما فاقد سند گردشگری بوده که با تلاش کارشناسان و استفاده از ظرفیت‌های موجود طرح و سند گردشگری در حال تهیه و تدوین است.

حسینی مکارم تأکید کرد: تدوین این سند در حالی انجام می‌شود که با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در برنامه توسعه ششم دو بند به‌طور مستقیم به گردشگری اختصاص داده‌شده است.

وی در خصوص تأثر ارتباطات پروژه‌های ملی و بزرگ موجود در فارس نیز گفت: در حال حاضر شش پروژه بزرگ فارس در حال اجرا است که طبق برنامه‌ریزی به عمل‌آمده تا اواخر سال آینده پروژه باغ‌موزه مشاهیر و مرکز سعدی شناسی به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی کشور افزود: مرکز سعدی شناسی یکی از پروژه‌های فرهنگی بزرگ فارس است که تا پایان سال ۹۵ به بهره‌برداری خواهد رسید اما نیازمند یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتباراست.

وی یادآور شد: ۷۰۰ میلیون تومان از اعتبارات ملی به این پروژه اختصاص خواهد یافت و امیدواریم از اعتبارات استانی نیز یک میلیارد تومان به این مرکز تخصیص یابد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار