بهترین راه حمایت از تولید،‌ تولید کیفی است و اگر می‌خواهیم بازار فروش خود را حفظ کنیم باید به فکر کیفی‌سازی محصولات خود باشیم.
کد خبر: ۱۲۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۱ 09 March 2015

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز، رضا رحمانی، نماینده مردم تبریزو رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در جمع صاحبان صنایع تبریز اگر می‌خواهیم بازار فروش خود را حفظ کنیم باید به فکر کیفی‌سازی محصولات خود باشیم.

 وی با تأکید بر این‌که ارتقای کیفیت تولید داخل لازمه حضور در بازارهای جهان است، اظهار داشت:‌ بهترین راه حمایت از تولید،‌ تولید کیفی است و اگر می‌خواهیم بازار فروش خود را حفظ کنیم باید به فکر کیفی‌سازی محصولات خود باشیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان این‌که کیفی‌سازی امری است که باید همه تولیدکنندگان به آن باور داشته باشند، در غیر این صورت بازارهای فروش را از دست خواهند داد، خاطرنشان کرد: اگر تحقیق و توسعه را ضرورتی در پروسه کاری خود بدانیم و برای آن هزینه کنیم قطعا بازگشت هزینه‌های آن و ارتقای کیفیت محصولات تولیدی به سرعت انجام خواهد شد.

رحمانی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور ترکیه در طول سالیان گذشته، یادآور شد: در سال 2000 میلادی این کشور تورم 120 درصدی را تجربه کرد، ولی با تغییر سیاست‌های کلی آن و توجه به کار و تولید این کشور وضعیت اقتصادی خود را سر و سامان داد و درآمد سرانه این کشور دو برابر ایران است و راه چاره نجات کشور از رکود و تورم و تقویت اقتصاد فقط کار و کار است.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم توجه جدی به مولفه‌های اقتصاد مقاومتی،‌ گفت: یکی از راه‌های رهایی از اقتصاد نفتی توجه به معدن و صنایع معدنی است که متأسفانه در کشور ما مغفول مانده است. با وجود این‌که تنها 7 درصد از کشور ما اکتشاف معدنی شده است ولی با این وجود در جمع کشورهای برتر در این حوزه هستیم.

وی با بیان این‌که باید بودجه لازم جهت اکتشافات معدنی و نقشه‌برداری هوایی کل کشور تامین و زمینه برای استفاده از این نعمت‌های الهی فراهم شود، افزود: ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه بسیاری در کشور وجود دارد که اگر مورد توجه قرار گیرد، رهایی از اقتصاد تک محصولی ظرف چند سال محقق می شود.

رحمانی با اشاره به موقعیت جغرافیایی مناسب کشور و بهره‌مندی از ذخایر عظیم معدنی، انرژی و مواد اولیه صنعتی گفت: اگر بتوانیم بهره‌وری در داخل کشور را افزایش داده و ارزش افزوده کالای تولید داخل را مورد توجه قرار دهیم، ضمن خودکفایی در بسیاری از محصولات، به صادرکننده برتر منطقه ای و جهانی تبدیل خواهیم شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار