نماینده هندبال قم از لیگ استانی تا لیگ برتر:
در شرایطی که ورزش بانوان قم اندک افتخارات خود را در رشته های انفرادی به دست آورده، رشته های تیمی بتدریج جای خود را در میان رشته های افتخار آفرین ورزش قم باز می کنند.
کد خبر: ۱۲۱۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸ 01 November 2015
به گزارش تابناک قم، ورزش بانوان در قم به دلیل شرایط خاص قم و لزوه صیانت از حجاب و شئونات اسلامی در مقایسه با سایر نقاط کشور دارای شرایط خاصی بوده است.

با وجود این شرایط خاص، وضعیت کنونی ورزش بانوان قم حاکی از تلاش همه جانبه جامعه ورزش قم برای موفقیت و پیشرفت در این زمینه است.با وجود موفقیت ورزشکارانی چون ثریا پارس لاری در ورزش پیوند اعضا، خدیجه رضایی در ورزش های رزمی، رویا صبح خیز در تیراندازی و چند ورزشکار دیگر، ورزش های تیمی در قم در گذشته موفقیت چندانی کسب نکرده اند.

ظهور تیم هندبال هدف پویان جوان در رشته هندبال ، سرآغاز رنسانی در ورزش بانوان قم بود و نشان داد مدال آوری و کسب افتخار برای ورزش بانوان قم الزاما در رشته های انفرادی نیست.

هدف پویان و شروع از نقطه صفر

در بسیاری از رشته های ورزشی که دارای لیگ های برتر تا دسته های پایین تر هستند، تیم ها برای حضور در جمع برترین ها اقدام به خرید امتیاز باشگاه های سطح بالاتر می کنند.

چنین وضعیتی حداقل برای هدف پویان صادق نیست و این تیم هندبال لیگ برتری توانسته است خود را از صفر به 100 رسانده و حالا در جمع 8 تیم برتر هتدبال کشور حضور دارند.

حضور این تیم در لیگ برتر می تواند برگ زرینی از افتخار ات ورزش قم باشد زیرا این موفقیت برای نخستین بار برای هندبال قم به دست آمده به ویژه این که هندبال قم از مشکلات تیم هندبال صبا و کناره گیری این تیم از لیگ برتر در شرایط دشواری قرار داشت و هدف پویان مثل آبی بر آتش بود.

آن ها کار خود را پایین ترین سطح یعنی مسابقات دانش آموزی و سپس استانی آغاز کردند و وقتی زهرا احمدی نیا سرمربی تیم هدف پویان این ظرفیت را در آن ها دید که وارد لیگ شوند ، این اتفاق رخ داد و موفقیت ها از راه رسید.

آن ها پس از صعود از لیگ منطقه به دسته دوم، این دسته را برای حضور در لیگ دسته اول ترک کردند و حالا در شرایطی هستند که توانستند به لیگ برتر کشور صعود و دست و پنجه نرم کردن با نام های بزرگ و متولی چون تاسیسات دریایی، ذوب آهن و ثامن سبزوار را تجربه کنند.

تامین مخارج از بودجه شخصی

هزینه های تیم هندبال هدف پویان توسط یک زوج علاقمند و ورزشی تامین می شود که یکی از آن ها زهرا احمدی نیا سرمربی تیم است که محبوبیت ویژه ای بین بازیکنان این تیم نیز دارد.

با توجه به شیوه برگزاری مسابقات در دسته های پایین تر از لیگ برتر و روش برگزاری مسابقات، تامین هزینه ای تیم در آن زمان کار دشواری نبود اما صعود به لیگ برتر مستلزم تخصیص بودجه بود.ه است که هدف پویان تا روز آخر بابت این موضوع تلاش کرد.

عدم وجود حامی مالی و اسپانسر نیز دیگر مشکل این تیم لیگ برتری است که سبب شد این تیم با مشکلات مالی عدیده ای مواجه شود زیرا اسپانسرها با توجیه عدم برگزاری مسابقات از رسانه تصویری علاقه ای به حضور در این مسابقات و سرمایه گذاری در تیم هدف پویان ندارند.

بی پولی و خطر انصراف

هدف پویان تا چند روز باقی مانده به آغاز لیگ برتر با مشکلات مالی شدیدی مواجه بود و حتی بیم این می رفت که احمدی نیا خطاب به فدراسیون هندبال اعلام انصراف کند اما با پشتیبانی رسانه ها از این تیم، برخی مسئولان دولتی برای یافتن راهی به مظور کمک به این تیم به نتیج خوبی رسیدند و این نتایج شکل عملی به خود گرفت.

واریز اقساط 10 میلیون تومانی به حساب باشگاه هدف پویان و پرداخت بخش اعظم مبلغ ورودی هدف پویان به لیگ برتر اتفاقات مثبتی بود که در آستانه آغاز لیگ برتر رخ داد تا هدف پویان با انرژی و انگیزه ای دوچندان وارد لیگ برتر شود.

این در حالی بود که زهرا احمدی نیا سرمربی تیم هدف پویان یک ماه پیش از حل مشکلات مالی، اعلام کرده بود سایر تیم های حاضر در لیگ برتر منتظر انصراف هدف پویان هستند تا بتوانند بازیکنان این تیم را به خدمت بگیرند.

حضور 5 بازیکن و مربی ملی پوش در هدف پویان

هدف پویان برای هندبال کشور تنها نام یک تیم قمی نیست بلکه بخشی از هویت ورزش قم است که 5 بازیکن و مربی تیم ملی در آن حضور دارند.

زهرا احمدی نیا این مربی محبوب که بخشی از زندگی خود را به پای هندبال ریخته است حالا به عنوان مربی در تیم ملی هندبال جوانان فعالیت می کند و بعید نیست در آینده ای نه چندان دور سکان هدایت تیم های ملی را بر عهده بگیرد.

علاوه بر احمدی نیا، هدف پویان 4 بازیکن قمی نیز دارد که هر 4 نفر عضو تیم های ملی جوانان و بزرگسالن هستند و نفرات دیگر این تیم نیز شایستگی حضور در تیم های ملی را دارند.

مرضیه افشاری بازیکن بلندقامت هدف پویان یکی از این بازیکنان است که هم در مسابقات جوانان آسیا و هم در مسابقات قهرمانی آسیا عضو کلیدی تیم ملی بوده است.

الناز قاسمی دیگر بازیکن ملی پوش هدف پویان است که نقشی محوری و بازیساز در این تیم دارد و نوریه عباسی و فاطمه خلیلی دروازه بان هدف پویان نیز دیگر بازیکنان ملی پوش هدف پویان را تشکیل می دهند.

حضور این تعداد بازیکن ملی پوش از یک تیم قمی در تیم های ملی از جمله نقاط مثبت هدف پ.یان است که می تواند الگویی برای سایر رشته های ورزشی و تیم ها باشد.

آینده هدف پویان روشن است؟

هدف پویان امسال به سختی توانست مخارج حضور در لیگ برتر را از منابع مختلف و تحمل رنج فراوان جذب کند اما سوال اینجاست که هدف پویان در فصل آینده برای حل این موضوع چه خواهد کرد.

هزینه های سنگین سفر به نقاط مختلف کشور و تمرین و مسابقه سبب شده حضور یک تیم در سطح لیگ برتر با امکانات آماتور بسیار دشوار باشد اما به نظر می رسد مسئولان هدف پویان از حالا باید به فکر آینده خود در لیگ برتر باشند.

هدف پویان در فصل آینده به حمایت بخش خصوصی نیاز دارد و اگر این هدف محقق نشود آینده و حیات هدف پویان ممکن است تحت تاثیر قرار گیرد.

آن ها از نظر فنی چیزی کم ندارند وسرمایه آن ها ، عشق و تعصبی است که به تیم خود و مربیانشان دارند و به همین دلیل می توان اظهارات مرضیه افشاری بازیکن ملی پوش هدف پویان را برای قهرمانی هدف پویان در سال های آینده جدی گرفت اما باز هم همه راه ها به تامین مالی این تیم باز می گردد و وضعیت مالی این باشگاه نشان می دهد آینده هدف پویان روشن است یا خیر.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
زهرا فکور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
کشاندن زنان ودختران به سوی ورزش حرفه ای جنایتی اگاهانه یا نا آگاهانه است
ورزش با کیسه بیتالمال واحیانا حمایت خارجی ومشاور ومربی خارجی از گناهان کبیره مدیران ومسولان کشور است. همه باید توبه کنند پخش وتشویق وبازی وحمایت از آن بر خلاف اندیشه انقلاب اسلامی است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار